ماموستا رستمی گفت: وحدت و یکدلی مسلمانان کارسازترین ابزار و موجب ترس دشمنان است و همین پیوند ناگسستنی بین مسلمانان دشمن را خار و ذلیل و زمان افول آنان را نزدیک کرده است.

امام جمعه سنندج امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: امروز مردم ایران اسلامی همزمان با مسلمانان سراسر جهان فریاد آزادی قدس شریف و فلسطین مظلوم را سر دادند.

ماموستا فایق رستمی  تصریح کرد: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس نمود وحدت بین ملت ایران برای دفاع از مظلومیت ملت اشغالی فلسطین به دست رژیم کودک‌کش اسرائیل است.

او اضافه کرد: امروز مردم و مسئولان استان کردستان در شهر‌های مختلف با شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس نشان دادند که حامی و غمخوار ملت مظلوم فلسطین بوده و در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلام و اعتقادات دینی ثابت قدم هستند.

رستمی خاطرنشان کرد: اسرائیل از کُرد‌ها می‌ترسد چرا که این قوم ایرانی در آزادسازی و حمایت از فلسطینیان همواره پیشگام بوده‌اند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه افول و نابودی اسرائیل نزدیک است، گفت: حضور مسلمانان در کشور‌های مختلف جهان در راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین امیدبخش و از سوی دیگر خشم دشمنان اسلام و حامیان رژیم صهیونیستی را بر می‌انگیزد.

امام جمعه سنندج وحدت و یکدلی مسلمانان را کارسازترین ابزار و موجب ترس دشمنان خواند و گفت: اتحاد، همبستگی شیعه و سنی امروز بیش از هر زمانی نمود پیدا کرده و همین پیوند ناگسستنی بین مسلمانان دشمن را خار و ذلیل و زمان افول آنان را نزدیک کرده است.

امام جمعه سنندج در ادامه با تبریک دهه ارتش گفت: ارتش در زمان جنگ تحمیلی با ایثار و فداکاری تمام از ناموس، حیثیت و کیان کشور دفاع و در برابر ۵۵ کشور که جنگ نابرابر را به سرکردگی آمریکا به کشور ایران تحمیل کرده بودند ایستادگی کرد.

او گریزی هم به وضعیت حجاب و عفاف از دیدگاه دین اسلام و ضرورت آن زد و عنوان کرد: رعایت حجاب و عفاف نه یک دستور حکومتی بلکه یک واجب دینی است و رعایت آن بر هر انسان مسلمانی ضرورت دارد.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: بی‌حجابی، بدپوششی و مسائل که امروز برخی آن را کلاس و مد می‌دانند ویرانگر بوده و ارزش انسان‌ها را پایین می‌کشد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: رعایت و توجه به رعایت حجاب مسئله و خواسته منِ ماموستا و روحانی دینی و هیچ مسئولی نیست بلکه قانون قرآن و فرموده خداوند و دین اسلام بر آن تاکید کرده است.

او تصریح کرد: حجاب سرمایه‌ای گرانبها و ارزشمند است، بانوان مسلمان باید با الگوبرداری از سیره و روش حضرت فاطمه زهرا (س) در مسیر رعایت عفت، شرافت و کرامت خود تلاش کنند تا جامعه سالمی را داشته باشیم.

امام جمعه سنندج همچنین به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده گریزی زد و با تاکید بر ضرورت تلاش همه جانبه برای عملیاتی کردن این شعار گفت: تحقق این شعار نیاز به عزم جدی و همه جانبه از سوی مسئولان و مردم دارد و باید در بخش‌های مختلف دنبال شود.

ماموستا رستمی با اشاره به نوسان قیمت‌ها در سطح کشور گفت: نظارت بر بازار در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده ضروری است.

او در ادامه به مشکلات مرز باشماق مریوان اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت رفع این مشکلات، افزود: ضعف زیرساختی وجاده خاکی در این مرز که درآمدزایی زیادی برای کشور دارد غیرقابل توجیه است.

امام جمعه سنندج افزود: اگر ۵ درصد از درآمد این مرز در مسیر توسعه استان هزینه شود دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.