نفت در آرزوی تجربه ششمین حضور پیاپی لیگ برتری

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان که فصل عجیب و غریبی را در لیگ برتر دوره بیست و دوم پشت سر می‎‌گذارد، فاصله‌ای تا بازگشت به لیگ دسته اول ندارد.

پیش از آغاز لیگ هجدهم بود که نفت مسجد سلیمان با سرمربیگری محمود فکری توانست جواز حضور در مسابقات لیگ برتر را پیدا کند. آن‌ها در فصل اول حضورشان به سختی توانستند با کسب ۲۲ امتیاز رتبه چهاردهم را کسب کنند و بالاتر از سپیدرود و استقلال خوزستان در لیگ برتر ماندنی شوند.

در لیگ نوزدهم نفت مسجد سلیمان با مهدی تارتار توانست عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد و در پایان فصل رتبه قابل توجه هشتمی را کسب کرد.

در لیگ بیستم هم اوضاع به ویژه در نیمه اول فصل که مجتبی حسینی هدایت این تیم را برعهده داشت، بسیار خوب پیش رفت، ولی پس از جدایی این مربی که به ذوب‌آهن پیوست، آن‌ها نیم فصل دوم دشواری را پشت سر گذاشتند. این‌بار آن‌ها ۳۱ امتیاز کسب کردند و بالاتر از ماشین سازی، سایپا و ذوب آهن قرار گرفتند تا حضورشان در لیگ بیست و یکم خیلی با، اما و اگر همراه نباشد.

سال گذشته نیز سال سختی برای نفت مسجد سلیمان بود و آن‌ها با کسب ۲۲ امتیاز بالاتر از شهرخودرو و فجرشهید سپاسی که سقوط کردند، در لیگ برتر ماندنی شدند.

در فصل جاری (دوره بیست و دوم لیگ برتر) اوضاع به استثنای روز‌های ابتدایی با مهاجری برای این تیم عجیب و غریب رقم خورد. شکست‌های پرگل از راه رسیدند تا مهاجری اخراج شود و فرصت به ابراهیم اشکش داده شود. این مربی، اما بیش از چند هفته دوام نیاورد تا رضا عنایتی برای هدایت تیم انتخاب شد. حضور عنایتی هم خیلی طول نکشید تا بار دیگر مدیران باشگاه که طی این مدت تغییر هم کرده بودند، به سراغ اشکش بروند.

حالا در فاصله پنج هفته مانده به پایان رقابت‌ها و در حالی که نفت مسجد سلیمان باید در ساعاتی دیگر در یکی از سرنوشت‌سازترین مسابقات فصل به مصاف ذوب آهن با مهدی تارتار برود، اوضاع این تیم بسیار خطرناک است و اگر شاگردان اشکش نتوانند در این مسابقه به پیروزی دست پیدا کنند، کارشان برای تجربه ششمین حضور پیاپی در لیگ برتر بسیار دشوار خواهد شد.

گفتنی است فولاد خوزستان، سپاهان، آلومینیوم اراک و ملوان چهار رقیب بعدی نفت مسجد سلیمان در ادامه فصل هستند که قرعه‌ای دشوار برای زنده ماندن را پیش روی آن‌ها قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار