احداث۱۳۰ هکتار گلخانه در سیستان و بلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان: ۱۳۰ هکتار گلخانه با هدف افزایش بهره‌وری در تولید و استفاده بهینه از منابع آبی در این استان در حال ساخت است.

شیرزاد کمالی    مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: بخش خصوصی از سال گذشته تاکنون بیش از هزار میلیارد ریال در قالب اجرای ۲۱ طرح به منظور توسعه بخش کشاورزی این شهرستان سرمایه‌گذاری کرده است.

شیرزاد کمالی گفت: پرورش صنعتی مرغ گوشتی، توسعه کشت‌های فشرده در فضای گلخانه‌ای، دام و دامپروری، صنایع تبدیلی و غذایی عمده طرح‌هایی است که مورد استقبال بهره‌برداران خاشی بوده و در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: استقبال بخش خصوصی به همراه بکارگیری تسهیلات بانکی و اعتبارات دولتی سبب رشد ۱۰ تا ۱۶ درصدی در سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای، تولید گوشت مرغ و سایرزیر بخش‌ها شده و زمینه اشتغال ۶۰ نفر را فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی خاش خاطر نشان کرد: این شهرستان در بسیاری از شاخص‌های کشاورزی همچون تولید سبزی و تولید گوشت سفید رتبه نخست سیستان و بلوچستان را داراست.

وی گفت: در شهرستان خاش ۲۲هکتار اراضی باغی و زراعی وجود دارد که سالیانه بیش‌از ۱۸۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.
کمالی ادامه داد: شهرستان خاش در بسیاری از شاخص‌های کشاورزی همچون تولید گوشت مرغ، سبزی و انواع میوه و صیفی‌جات رتبه نخست سیستان و بلوچستان را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار