کارشناس داوری:

۲ پنالتی پرسپولیس درست بود/ دروازه بان مس به درستی اخراج نشد

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت کوپال ناظمی در بازی پرسپولیس و مس کرمان توضیحاتی را مطرح کرد.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قضاوت کوپال ناظمی در بازی مس کرمان و پرسپولیس اظهار کرد: این بازی صحنه‌های داوری زیادی داشت، اما در کل عملکرد ناظمی  و کمک‌هایش خوب بود. گل اول پرسپولیس کاملا صحیح بود و آفساید نبود و صادقی مهاجم زننده گل با دومین مدافع مس روی یک خط قرار داشت. در دقیقه ۲۱ اعلام پنالتی روی مهدی عبدی کاملاً صحیح بود، زیرا آرمان شهدادنژاد پای بازیکن پرسپولیس را زد.

وی افزود: در دقیقه ۳۰ آرمان شهدادنژاد بیرون از محوطه جریمه توپ را با دست لمس کرد، اما باید این موضوع را در نظر گرفت. دروازه‌بان هم مانند مدافع در خارج از محوطه جریمه تبدیل به یک مدافع می‌شود. زمانی هند مدافع را در نظر می‌گیریم که دستش فضایی را اشغال کرده باشد، اما دست شهدادنژاد فضایی اشغال نکرده بود و برخورد توپ به دست او عمدی نبود. به همین دلیل تصمیم داور برای ادامه بازی درست بود. حتی قصد داشت دستش را داخل بدنش نزدیک کند تا با توپ برخورد نداشته باشد. به همین دلیل برخورد توپ به آرنجش هند محسوب نمی‌شود.

کارشناس داوری در مورد صحنه مربوط به گل دانیال اسماعیلی‌فر توضیح داد: در آن صحنه آفساید به درست تشخیص داده شد، زیرا زننده گل پیش از ضربه ترابی یک سر و گردن درون آفساید قرار داشت. همچنین اعلام پنالتی به سود پرسپولیس در دقیقه ۸۵ هم کاملاً درست بود، زیرا مدافع مس اصلاً به توپ ضربه نزد بلکه به پای آل‌کثیر ضربه زد.

او گفت: به نظرم کارت زرد داده شده به پورعلی گنجی درست نبود چرا که خطایی رخ نداد که به او کارت زرد داد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار