راه اندازی ۲۸ صندوق مالی توانبخشی معلولان در اردبیل

مدیرکل بهزیستی اردبیل از راه‌اندازی ۲۸ صندوق خرد مالی و محلی معلولان در مناطق روستایی این استان خبر داد.

حامد رضایی گفت: این تعداد صندوق خرد مالی تا پایان سال ۱۴۰۱ در استان راه‌اندازی و در کنار آن، زمینه آموزش و اشتغال ۴۲۴ نفر از معلولان مناطق روستایی در قالب اشتغال فردی و گروهی نیز فراهم شده است.

مدیرکل بهزیستی اردبیل می گوید: اداره کل بهزیستی اردبیل در حوزه توانبخشی با شناسایی ۹ هزار و ۴۶۸ نفر از معلولان ساکت مناطق روستایی و ارائه خدمات سلامت، آموزش، امرار معاش، اجتماعی و توانمندسازی به آنها چتر حمایتی خود را در بیشتر مناطق روستایی این استان گسترده است.

به گفته او، طی هماهنگی اداره کل بهزیستی اردبیل با بیمه سلامت استان و ستاد بهزیستی کشور، افراد تحت پوشش در استان اردبیل از ۵۹ خدمت توانبخشی ستاره‌دار بر مبنای تعرفه‌ها و سهم مصوب سازمان بهره‌مند شده‌اند و به بیش از چهار هزار معلول نیز وسایل توانبخشی نظیر ویلچر، سمعک، باتری سمعک، تشک مواج، عصا، توالت فرنگی، وسایل بهداشتی و کمک بینایی مثل لوح و قلم، عصای سفید، کاغذ بریل و وسیله ضبط صدا داده شده است.

رضایی در ادامه گفت: به یک‌هزار و ۲۷۹ معلول ضایعه نخاعی و بسترگرا کمک هزینه تامین وسایل بهداشتی و همچنین یارانه و مابه تفاوت ۵۷ مرکز توانبخش روزانه و شبانه‌روزی به مبلغ ۸۰ میلیارد و ۶ هزار و ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی اردبیل توسعه و شروع بکار سه مرکز توانبخشی، صدور موافقت‌نامه برای هفت مرکز، برقراری مستمری و حق پرستاری توانخواهان پشت نوبت برای چهار هزار و ۱۳۵ نفر از افراد پشت نوبت و برگزاری کمیسیون پزشکی توانبخشی تشخیص نوع و شدت معلولیت برای سه هزار و ۶۹۷ نفر از توانخواهان زیرپوشش را از دیگر خدمات حوزه توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل در سال گذشته ذکر کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.