مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی سبک در استان علیه بیماری آبله از امروز در خوزستان آغاز شد و تا نیمه دوم تیر ادامه دارد.

 ناصر عسکری فرد گفت: پیش بینی می‌شود در طرح واکسیناسیون دام بیش از ۲.۷۰۰.۰۰۰ راس گوسفند و بز بر علیه بیماری آبله در سطح استان خوزستان بصورت رایگان بر علیه بیماری آبله ایمن سازی گردد.

او  می‌گوی: : بیماری آبله یک بیماری عفونی ویروسی و بسیار واگیر دار دام‌ها بویژه گوسفند و بز بوده که از مهمترین نشانه‌های آن ایجاد برجستگی‌های ریز، تاول‌ها و ضایعاتی بر روی پوست قسمت‌های فاقد پشم بدن دام می‌باشد که سبب ایجاد مشکلاتی نظیر آسیب پوست، عفونت‌های ثانویه و تلفات دام شده و لذا منجر به بروز خسارات اقتصادی به صنعت دامپروری می‌گردد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان واکسیناسیون را از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها برشمرد و گفت: به وسیله واکسیناسیون می‌توان از ابتلاء دام‌ها به بیماری‌های مختلف جلوگیری نمود که این امر نقش بسیار مهمی در حفظ بهداشت و سلامت دام دارد و در نتیجه نقش موثری در حفظ سلامت عمومی ایفا می‌کند. علاوه بر این از نظر اقتصادی در صنعت دامپروری نیز اهمیت فراوانی دارد.

عملیات پایش و مراقبت بیماری‌های دامی از خدمات و اقدامات دامپزشکی می‌باشد که در تشخیص سریع بیماری‌ها و لذا برنامه ریزی جهت کنترل آن‌ها بسیار موثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.