مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۹۹ شبکه مراقبت عوامل خسارت زا به مزارع گندم و جو در استان را پایش و رصد می‌کنند.

یوسف درخشان  مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: کارشناسان حوزه حفظ نباتات در این شبکه‌های مراقبت، با بررسی دقیق و جزئی از مزارع زمان مناسب برای سم پاشی و مقابله با آفت سن را مشخص می‌کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه در صورت عدم جدیت در مقابله با سن در مرحله پوره، این آفت می‌تواند خسارت گسترده‌ای به مزارع گندم و جو وارد کند، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود سال جاری در سطح ۱۱۵ هزار هکتار از مزارع گندم استان قزوین مبارزه با آفت سن مادر و پوره انجام شود.

این مسوول همچنین گفت: سال گذشته نیز مقابله با آفت سن مادر در سطح ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان قزوین به انجام رسید.

درخشان با اشاره به آغاز عملیات مقابله با آفت سن در مزارع گندم استان قزوین، گفت: تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار سم پاشی انجام شده است و پیش بینی می‌شود تا خرداد ماه این عملیات ادامه پیدا کند.

۱۰۸ هزار هکتار از اراضی دیم کشاورزی استان قزوین در سال زراعی جاری به کشت گندم اختصاص یافت که پیش بینی می‌شود از هر هکتار آن ۰.۸۵ تن محصول برداشت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.