حجم تجارت خارجی از مرز لطف آباد خراسان رضوی ۴۵ درصد افزایش یافت

سرپرست گمرک لطف‌آباد درگز در خراسان رضوی گفت: میزان تجارت خارجی شامل تناژ صادرات، واردات و ترانزیت کالا از گذرگاه مرزی لطف‌آباد طی سال ۱۴۰۱، یک میلیون و ۶۸۵ هزار و ۲۷۲ تن بود که ۴۵ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

قربان کریمی سرپرست گمرک لطف‌آباد درگز در خراسان رضوی گفت: این رشد تجارت نتیجه تغییر نگاه مثبت ترکمنستان طی سال گذشته در مرز‌های گمرکی با ایران بویژه مرز لطف آباد بوده است که حاصل دیپلماسی فعال اقتصادی و گمرکی دولت سیزدهم است.

او افزود: ترکمنستانی‌ها در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ در گمرک لطف آباد همکاری خوبی با ایران نداشتند که ضمن مقایسه رفتار طرف خارجی در آن دوره و سال گذشته، تغییر نگاه و رفتار همسایه شمالی در مرز‌های مشترک با ایران مثبت است که این رفتار خوب کاملا وجود دارد.

سرپرست گمرک لطف‌آباد درگز ادامه داد: ارزش تجارت بین المللی محقق شده در مرز لطف‌آباد این شهرستان طی پارسال معادل چهار میلیارد و ۱۲۰ هزار و ۲۰۸ دلار بوده است.

کریمی بیان کرد: این دیپلماسی موفق به شکل سفر روسای کل گمرک دو کشور و سایر مسوولان بلند پایه در سال گذشته انجام گرفت به نحوی که پارسال روسای گمرک ایران و ترکمنستان در مرز‌های لطف آباد و باجگیران خراسان رضوی ۲ بار ملاقات مرزی داشتند.

او تصریح کرد: آثار مثبت این دیپلماسی اقتصادی و گمرکی را در رشد تجارت خارجی پارسال دیدیم و این نتایج مثبت در عملکرد مرزی ۲ کشور در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

سرپرست گمرک لطف‌آباد درگز در خراسان رضوی تاکید کرد: دستاورد‌های مرزی یاد شده حاصل اقدامات و تلاش کارکنان شریف گمرک و همه دستگاه‌های مستقر در مرز لطف آباد شامل همکاران اداره گذرنامه، مرزبانی، نهاد ریاست جمهوری، گروه قرنطینه نباتی و بهداشتی، جهاد کشاورزی و پایانه مرزی لطف آباد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.