افتتاح نمایشگاه قرآن کریم در ولایت سرپل

ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت سرپل افغانستان از افتتاح نمایشگاه قرآن کریم در این ولایت خبر داد.

به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه سه روزه قرآن عظیم الشان از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت سرپل در سالون جلسات این ریاست با حضور روسای ادارات دولتی، علما، فرهنگیان و جوانان برگزار گردید.

این برنامه معنوی به هدف ترویج فرهنگ قرآن خوانی میان جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف مردم راه اندازی و با استقبال اشتراک کنندگان روبرو شده است.

مفتی عمیر سرپلی، ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت سرپل هدف از برگزاری این نمایشگاه را جلب توجه و تشویق مسلمانان به خواندن، تحلیل، تجزیه معنا و مفهوم قرآن‌کریم عنوان کرد.

به گفته او، اداره اطلاعات و فرهنگ سرپل در کنار سایر برنامه های دینی و مناسبتی ده ها جلد از نسخه های قرآن‌کریم و تفاسیر دست نویس قدیمی را به احترام ماه مبارک رمضان به نمایش گذاشته است.

همچنین مولوی مسعود حنفی، رئیس امر به معروف و نهی از منکر این ولایت از برگزاری این نمایشگاه استقبال نموده و گفت: قرآن عظیم‌الشأن کلامی است که از جانب پروردگار برای فلاح مسلمانان و رهایی کفار از جهالت نازل شده است.

وی از جوانان و مردم خواست که جهت آشنایی به معنا و مفهوم قرآنکریم در برنامه های قرآنی اشتراک نمایند.

در همین حال اشتراک کنندگان با اشاره به فضایل قرآن‌کریم خواستار تداوم راه اندازی چنین برنامه ها از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ سرپل شدند.

قابل یاد آوری است که طی ماه رمضان امسال چندین نمایشگاه قرآنی به منظور ترویج فرهنگ زندگی قرآنی در بعضی از ولایات کشور برگزار گردیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار