بیش از بیست نفر از شهروندان ایرانشهری دچار حیوان گزیدگی سگ‌های ولگرد شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت:طبق گزارش‌های رسیده بیش از بیست نفر از شهروندان ایرانشهری در یکی از محلات حاشیه شهر دچار حیوان گزیدگی توسط سگ‌های ولگرد شده اند.

 بویا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت:طبق گزارش‌های رسیده بیش از بیست نفر از شهروندان ایرانشهری در یکی از محلات حاشیه شهر دچار حیوان گزیدگی توسط سگ‌های ولگرد شده اند و درحال حاضر در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ایرانشهر طبق دستورالعمل «بیماری هاری» تحت درمان می‌باشند.

 بیماری  هاری  یک بیماری واگیر و صددرصد کشنده است که از طریق گزش حیوانات وحشی به انسان منتقل می‌شود، اما در صورت اقدام بموقع و مراجعه زودهنگام به مراکزبهداشتی درمانی قابل پیشگیری و درمان می‌باشد و البته باتوجه به اینکه *واکسن هاری به میزان نیاز موجود می‌باشد* جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

 درحال حاضر ۲۱ مرکز پیشگیری از هاری در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر وجود دارد، اما ضروریست سایر دستگاه‌های اجرایی نیز به موازات حوزه بهداشت همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند.

 همه سگ‌های صاحب دار نیازمند به واکسینه شدن توسط دامپزشکی هستند و البته کنترل و اتلاف سگ‌های ولگرد بلاصاحب توسط شهرداری‌ها و محیط زیست از مهمترین عوامل کاهش موارد هاری به ویژه در حاشیه شهر‌ها می‌باشند.

 در صورت گزش توسط حیوانات وحشی حتی اگر خراش جزیی باشد ضمن حفظ خونسردی خود محل گزش را با آب و صابون شستشو دهید و بلافاصله بیمار را به نزدیکترین مرکزبهداشتی درمانی جهت اقدامات درمانی لازم از جمله *تلقیح رایگان واکسن هاری* و ویزیت تخصصی انتقال نمایید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار