رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طی هفته گذشته جانباختگان کرونا در سیستان و بلوچستان به هشت نفر افزایش یافت که بیشتر این افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد بالای ۶۰ سال بودند.

  حبیب غزنوی  اظهار داشت: هم‌اینک تزریق واکسن کرونا در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود، افرادیکه ۶ ماه از آخرین واکسن کووید آن‌ها گذشته، اقدام به واکسیناسیون بعدی و یادآور کنند. 

وی ادامه داد: با توجه به افزایش موارد ابتلاء به بیماری در سیستان و بلوچستان میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری در جامعه کاهش قابل توجه‌ای داشته که می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: از همه هم استانی‌های گرامی درخواست می‌شود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کنترل و مدیریت این بیماری کمک کنند.

وی افزود: همکاران ما در بخش‌های بهداشت و درمان بصورت شبانه روزی در راستای پیشگیری از چرخه انتقال و بهبودی بیماران مبتلا به کرونا تلاش می‌کنند و مهمترین انتظار آنان از مردم رعایت هشدار‌های بهداشتی است.

غزنوی گفت: با وجود همه هشدار‌ها و آغاز پیک هشتم کرونا و بالا رفتن تعداد موارد ابتلا در روز‌های اخیر باز هم شواهد نشان از کم توجهی شهروندان عزیز به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بویژه در اماکن عمومی و دید و بازدید‌های نوروزی است.

وی بیان کرد: از مردم عزیز که در گذشته با رعایت دستورالعمل‌ها، مهمترین نقش را در غلبه بر کرونا ایفا کرده‌اند انتظار همراهی با مدافعان سلامت و عمل فعالانه به توصیه‌های بهداشتی را داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: به این منظور شهروندان بویژه سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای لازم است تا در صورت امکان در خانه بمانند، همچنین افراد دارای علامت بهتر هست در دورهمی‌ها و مراسم افطاری شرکت نکرده و در صورت لزوم حتما در اماکن عمومی از ماسک استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار