یک کارگردان بیان کرد: ژانر دفاع مقدس ملی‌ترین و اجتماعی‌ترین درام فیلمسازی کشورمان و یک‌نوع درام اجتماعی تکان‌دهنده است.

انسیه شاه‌حسینی کارگردان و فیلمنامه جویس سینما است که فعالیت هنری خود را با فیلم‌های کوتاه آغاز کرد.

شاه حسینی اولین زن رزمنده ایرانی است که در موضوع جنگ ایران و عراق فیلم ساخته است و فیلم بلند «غروب شد بیا» نخستین تجربه کارگردانی او است.

 وی تاکنون با شرکت در فستیوال‌های مختلف سینمایی موفق به دریافت جوایز متعددی شده است و زیباتر از زندگی، پنالتی، شب بخیر، فرمانده، غروب شد بیا گوشه‌ای از کارنامه سینمایی او است.

از این رو انسیه شاه حسینی درباره درام اجتماعی و ژانر دفاع‌مقدس گفت: به نظرم قوی‌ترین درام‌ها، درام اجتماعی است؛ به طوریکه حتی ژانر دفاع مقدس هم یک نوع درام اجتماعی است. چون ملی‌ترین و اجتماعی‌ترین درام فیلم‌سازی برای کشور ما است.

وی ادامه داد: بنابراین درام‌هایی که پشت آن نهفته هستند، می‌توانند تاریخ قرون یک عرصه را بازگو کنند، یعنی ژانر دفاع مقدس در ظاهر معاصر است، اما جنگ آن هشت سال طول کشید؛ همچنین ژانر دفاع مقدس به دلیل مصادیق خود می‌تواند حوادثی که سال‌ها قبل پیش آمده است را یک آبش خور خیلی خوب برای هنر باشد؛ بنابراین یکی از درام‌های اجتماعی قوی که می‌تواند تکان‌دهنده باشد، دفاع مقدس است.

شاه حسینی بیان کرد: بعد از ژانر دفاع مقدس هر چیزی می‌تواند یک درام اجتماعی نهفته داشته باشد، حتی ژانر کمدی. همچنین هر هنر و چیزی که انسان را به خود برگرداند، چه کمدی، اجتماعی، سیاسی، جنگی که دست مخاطب خود را بگیرد و آن را به بهشت ببرد، انسان را به ذات خود برمی‌گرداند.

شایات ذکر است که انسیه شاه حسینی در حال طی کردن مراحل ابتدایی تولید فیلم "دست ناپیدا" در فضای دفاع مقدس است تا این فیلم در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۲ اکران شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار