ورق گرم دوفازی اولین بار در کشور در مجتمع فولاد سبای شرکت فولاد مبارکه اصفهان تولید شد.

محمود محمدی فشارکی مدیر مجتمع فولاد سبا گفت: امروزه یکی از گرید‌های اصلی مورد استفاده در خودرو‌های مطرح دنیا فولاد‌های دو فازی است که تاکنون به علت نبود امکان تولید آن‌ها در داخل کشور در خودرو‌های داخلی چندان مورد استفاده قرار نگرفته و همان مقدار محدود هم به‌صورت وارداتی بوده است.

 

او افزود: مجتمع فولاد سبا در سال ۱۴۰۱ با تکیه‌بر نیرو‌های دانشی و مهارتی خود موفق به تولید ۶ محصول جدید شد و اکنون نیز با تولید فولاد دوفازی گام دیگری در مسیر خودکفایی صنایع خودروسازی کشور برداشته است.

آرش حاجی‌پور رئیس متالورژی و برنامه‌ریزی مجتمع فولاد سبا نیز گفت: تولید ورق های دوفازی منجر به افزایش رضایت و رفاه مردم، همچنین کاهش مصرف سوخت، حوادث جاده‌ای و آلایندگی و بهبود کیفیت خودرو‌های داخلی می‌شود.

او افزود: با وجود تصمیم اکثر فولادسازان داخلی مبنی بر تولید این گرید از سال‌های گذشته تا امروز، به علت مشکلات دانشی و تجهیزاتی تولید این گرید در ایران میسر نشده بودکه با همت کارکنان مجتمع فولاد سبا و تسلط بر فناوری، همچنین تحقیقات صورت‌گرفته با همکاری دانشگاه‌های مطرح داخلی، مجتمع فولاد سبا اولین بار در کشور موفق به تولید این محصول راهبردی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار