درگیری خشونت آمیز بین باند‌های تبهکار در یکی از زندان‌های اکوادور دست کم ۱۲ کشته بر جا گذاشت.  

اداره‌ی ملی زندان‌های اکوادور روز شنبه گزارش داد در تازه‌ترین فصل درگیری‌های خشونت آمیز در این کشور آمریکای جنوبی، درگیری خشونت آمیز بین باند‌های تبهکار در یکی از زندان‌های اکوآدر دست کم ۱۲ کشته بر جا گذاشت. 

این درگیری روز جمعه در زندان لاپنتن سی یریا در شهر گوآیاکیل اتفاق افتاد؛ شهر یاد شده یکی از خطرناک‌ترین شهر‌ها در اکوادور به شمار می‌آید. 

شورش در زندان‌ها از سال ۲۰۲۱ تاکنون کشور اکوادور را به ستوه آورده است. در این درگیری‌ها صد‌ها زندانی جان باخته اند. دولت اکوآدر این درگیری‌ها را به گروه‌های تبهکار قاچاقچی مواد مخدر نسبت داده و گفته آن‌ها برای بدست آوردن قلمرو سرزمینی و کنترل به جان هم افتاده اند. 

اداره‌ی ملی زندان‌های اکوادور در گفتگو با خبرنگاران، کشته شدن ۱۲ زندانی را در درگیری اخیر تایید کرد. به گفته‌ی اداره ملی زندان ها، مقام‌های دفتر دادستانی و پلیس به منظور شناسایی قربانیان درگیری در زندان حضور دارند. 

هیاتی از سازمان ملل سال گذشته پس از بررسی به این نتیجه رسید که خشونت در زندان‌های اکوادور به علت سال‌ها غفلت دولت‌ها در رسیدگی به وضعیت ندامتگاه‌ها اتفاق افتاده است. 

گیلرمو لاسو، رئیس جمهور اکوادور و بانکدار پیشین، هم اکنون به اتهام فساد دارد، استیضاح می‌شود. او اتهام‌های وارده را تکذیب کرده است. رئیس جمهور لاسو نتوانسته از خشونت روزافزون در اکوآدر جلوگیری کند. قاچاقچیان مواد مخدر از این کشور به عنوان گذرگاهی برای قاچاق کوکایین به اروپا و آمریکا استفاده می‌کنند. 

پیشتر در ماه جاری دولت اکوادور برای ترمیم فرمانی اقدام کرد که به موجب آن به غیرنظامیان اجازه داده سلاح و اسپری فلفل همراه داشته باشند. این اقدام برای برخورد با ناامنی روزافزون در این کشور آمریکای جنوبی در دستور کار قرار گرفت. 

درگیری روز جمعه پس از آن اتفاق افتاد که سه تن از زنان زندانبان خارج از زندان گوآیاکیل به قتل رسیدند. 
این هفته هم اداره ملی زندان‌ها اعلام کرد شش زندانی را در حالی که حلق آویز شده بودند در یکی از بند‌های زندان لاپنتن سی یریا پیدا کرده اند. 

رئیس جمهور لاسو در تلاش برای کنترل خشونت در دستگاه‌ها زندان‌ها در اکوادور بار‌ها وضع فوق العاده اعلام کرد و حضور نیرو‌های امنیتی را در زندان‌ها افزایش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار