بهره برداری از بخش نخست خط دوم راه آهن اهواز - اندیمشک

۱۰۰ کیلومتر از خط دوم راه آهن اهواز - اندیمشک بزودی به بهره برداری می‌رسد.

عبدالکریم درویش زاده، مدیرکل راه آهن جنوب گفت: کل مسیر راه آهن اهواز - اندیمشک ۱۴۰ کیلومتر می‌باشد که طرح دو خطه کردن آن در دستورکار می‌باشد. 

او می گوید: ۱۰۰ کیلومتر از خط دوم این مسیر ریلی از اندیمشک تا بامدژ به پایان رسیده است و در سفر ریاست جمهور به استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گفته او ۴۰ کیلومتر دیگر این مسیر از بامدژ تا اهواز نیز در دستور کار قرار دارد و در کمتر از ۲ ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیر کل راه آهن جنوب گفت: بخشی از مسیر ریلی اهواز - بندر امام خمینی ۲ خطه شده است، امیدواریم با تامین اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان طرح ۲ خطه کردن این مسیر نیز تکمیل شود.

درویش زاده گفت: یکی از طرح‌های راه آهن جنوب ساخت مسیر کمربندی نظامیه - میاندشت می‌باشد که خط اول آن اجرا شده است و خط دوم آن در مرحله زیرسازی قرار دارد که با بهره برداری از آن قطار‌های باری از داخل شهر اهواز تردد نخواهند کرد.

این مقام مسئول گفت: در طول روز مسافران توسط قطار‌های ریل باس در مسیر‌های اهواز - اندیمشک، اهواز - بندر امام خمینی و اهواز - خرمشهر جابجا می‌شوند و در ایامی که تعداد مسافران زیاد می‌باشد تعداد واگن‌ها افزایش خواهد یافت تا خدمت رسانی مناسب انجام شود.

او خاطرنشان کرد: با بهره برداری کامل از خط دوم راه آهن اهواز - اندیمشک رام‌های قطار حومه‌ای در این مسیر افزایش خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
خواهشا با 2 خط شدن راه آهن سرعت قطارهای ریل باس رو نیز بالا ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
چه عالی ولی خیلی وقت پیش باید افتتاح می شد این خط