۶ دستگاه خودرو هنگام برداشت غیرمجاز شن و ماسه از حاشیه رودخانه سفیدرود توقیف شدند.

محمدتقی تقی زاده، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت: برخورد قانونی با برداشت غیرمجاز شن و ماسه که موجبات تخریب عرصه‌های محیط زیستی می‌شود، در دستور کار این اداره قرار دارد.

او افزود: بر این اساس، طی هفته گذشته، در ادامه کنترل و پایش رودخانه‌های شهرستان رشت، مأموران یگان حفاظت پاسگاه سرمحیط بانی سراوان در محل حاضر و موفق به دستگیری متخلفان و توقیف ۶ دستگاه ماشین آلات برداشت غیرمجاز شن و ماسه شدند. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت تصریح کرد: متخلفان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گفته تقی زاده، رودخانه سفیدرود مکان مستعدی برای برداشت‌کنندگان شن و ماسه رودخانه‌ای فراهم کرده است که تعدادی از افراد سودجو با برداشت‌های غیرمعمول از این رودخانه موجب وارد کردن لطمات جبران ناپذیری به محیط زیست آن شده‌اند.

او از مردم خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت اطلاع دهند.

رودخانه سفیدرود به عنوان دومین رود بلند ایران در شمال کشور قرار دارد و زیستگاه ۴۵ گونه متفاوت است.

 این رود از نظر زاد و ولد گونه‌های متفاوت آبزیان علی الخصوص گونه‌های خاویاری و استخوانی در جنوب دریای خزر بسیار اهمیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.