رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برگزاری بیش از ۶ هزار نفرروز کارگاه‌های آموزشی، ترویجی در سال گذشته خبر داد.

رهایی، رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  اظهار کرد: بیش از ۶ هزار نفر روز کارگاه‌های آموزشی، ترویجی ویژه مجریان و بهره‌برداران منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

وی اضافه کرد: امروز در دنیا بسیاری از عوامل انسانی در کنار عوامل طبیعی و اقلیم سبب تخریب عرصه‌های منابع طبیعی شده‌اند.

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: دستیابی به مدیریت پایدار این منابع از طریق نقش‌آفرینی و مشارکت تمامی دست‌اندرکاران ازجمله بخش‌های دولتی و غیردولتی و سایر دستگاه‌ها و از همه مهم‌تر مجریان و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی، همچنین تشکل‌های مردم‌نهاد، دهیاران و شورا‌های اسلامی روستایی، دامداران و عشایر به‌خصوص در پیشگیری و جلوگیری از تخریب اراضی مرتعی و قطع درختان جنگلی و تاغ‌زار‌های دست‌کاشت امکان‌پذیر است.

رهایی گفت: در این مورد نقش آموزش مجریان و بهره‌برداران می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد و سبب ارتقای سطح دانش و آگاهی آن‌ها از قوانین و مقررات در خصوص حفظ و حراست و بهره‌برداری اصولی و پایدار از عرصه‌های منابع طبیعی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.