کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران به ویژه تازه واردان به بورس به تبلیغات فضای مجازی که برای برخی از سهام می‌شود توجه نکنند.

آقای محمد خبری زاده گفت: پروژه کردن سهم به این شکل است که یک سری افراد و گروه‌ها با هم دیگر در بستری‌های مختلف که در حال حاضر فضای مجازی است سهم‌هایی را که معمولا از نظر ارزش بازاری جایگاه مناسبی ندارند شروع به تبلیغ  می‌کنند و اغلب وعده‌های کسب بازدهی‌های بسیار بالا در رابطه با سهم می‌دهند.

او در ادامه افزود: زمانی که اعتماد سهامداران جلب و به شکل تودهی وارد فاز خرید سهام شدند علاوه بر افزایش قیمت سهم خود این افراد در قالب فروشنده در می‌آیند و سپس علاوه بر کاهش قیمت سهم ،سهامدار در صف‌های فروش قفل شده قرار می‌گیرد.

به گفته این کارشناس، معمولا زمانی که بازار روند صعودی دارد و افراد تمایل به ورود به بازار را دارند بیشتر شاهد این اقدامات و به اصطلاح پروژه سازی هستیم.  اما توصیه به سهامداران به ویژه تازه واردان به بورس این است که اصلا به تبلیغات فضای مجازی که برای برخی از سهام می‌شود توجه نکنند و گرفتار تله این تبلیغات نشوند چرا که دلسوزی و مهربانی در بازار سرمایه مفهمومی ندارد.

او گفت: سهامداران اگر نیاز به راهنمایی دارند می‌توانند از مبادی رسمی مانند مشاوره سرمایه گذاری‌هایی که مجوز سازمان بورس را دارند استفاده کنند.

خبری زاد گفت: در آخر نیز به سهامداران توصیه می‌کنم اگر وقت و دانش کافی ندارند انتخاب روش سرمایه گذاری به شیوه غیر مستقیم و استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری که تنوع آن هم مناسب است مسیر مطلوب تری برای این افراد خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار