کاهش ۱۰ درصدی بارندگی‌ها در استان قزوین

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: میزان بارندگی‌های سال آبی استان (از اول مهر سال گذشته تاکنون) با ۱۰ درصد کاهش روبرو است.

مهدی آخوندی کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: میزان بارندگی‌ها در سطح استان قزوین از ابتدای سال آبی (اول مهرماه سال گذشته تاکنون) ۱۳۸.۶ میلی متر بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۵ میلی متری و نسبت به دوره آماری (بلند مدت ۳۰ ساله) با ۹۱ میلی متر کاهش بارش روبرو است.

آخوندی تاکید کرد: این بدان معنی است که در استان قزوین نسبت به بلند مدت ۴۰ درصد و نسبت به سال آبی ۱۰ درصد با کاهش بارش روبرو هستیم.

وی میزان بارش استان در یک سال کامل آبی را حدود ۳۰۷ میلی متر دانست و تصریح کرد: ۴۵ درصد مقدار بارش‌های پیش بینی شده استان در سال آبی تاکنون محقق شده که با توجه به آغاز فصل گرما، در ادامه با کاهش بارندگی‌ها روبرو خواهیم بود.

آخوندی خاطرنشان کرد: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، با توجه به گذر اموج تراز میانی جو، برای ۲ روز آینده افزایش ابر و در پاره‌ای از مناطق استان نیز بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

 کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین  یادآور شد: در شبانه روز گذشته آوج با یک و آبیک با ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند.

وی  در ادامه گفت: دمای هوای قزوین نیز طی این مدت سه تا ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار