سرپرست اداره‌کل دامپزشکی استان همدان از کاهش ۵۸ درصدی بیماری‌های دامی این استان در سال گذشته به نسبت مشابه سال قبل خود خبر داد.

دکتر امیرحسین نقی پورگفت: با اقدامات پیشگیرانه در سال گذشته میزان ۵۸ درصد بیماری‌های دامی در استان همدان نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته و خوشبختانه با این اقدامات تاکنون بیماری در حوزه دامپزشکی تهدیدکننده صنعت دام استان نیست.

او با اشاره به انجام واکسیناسیون رایگان هاری در بیش از ۱۴ هزار قلاده سگ‌های گله و صاحب دار سطح استان همدان در سال گذشته، افزود: طی مدت بیش از ۱۱ میلیون رأس دام علیه بیماری‌های دامی و زئونوز از جمله تب برفکی، تب مالت، آبله، شاربن و طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسیناسیون رایگان شده است.

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی استان همدان تصریح کرد: پارسال عملیات خون‌گیری و توبرکولیناسیون علیه دو بیماری مهم سل و بروسلوز در گاو و گوساله به تعداد ۲۱ هزار و ۸۳۷ رأس دام انجام شد ضمن اینکه به منظور مبارزه با سل گاوی تعداد ۳۲ هزار و ۷۸۷ رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته است.

نقی پور با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۲۸ هزار و ۳۷ مترمربع سمپاشی جایگاه نگهداری دام و امکان دامی دراستان با هدف مبارزه با انگل‌های خارجی، پیشگیری از بیماری لمپی اسکین و تب هموراژیک کریمه کنگو انجام شد، تصریح کرد: ۱۹۰ هزار و ۳۳۲ رأس دام سبک و سنگین شامل ۱۵۰ هزار و ۹۰۵ رأس دام سبک و ۳۹ هزار و ۴۲۷ رأس دام سنگین یه منظور مبارزه با انگل‌های خارجی طی مدت فوق سمپاشی بدن شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.