فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: تمام دهیاران استان با حکم رسمی بخشداری‌ها مسوول مهار آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی روستا‌های تحت مدیریت خود هستند.

سرهنگ غلامرضا بیگلری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اظهار کرد: به منظور تسریع در زمان مهار آتش سوزی‌ها دهیاران مکلف به تشکیل تیم‌های اطفای حریق متشکل از ساکنان روستای خود با اولویت جوانان شده اند.

وی با بیان اینکه ۹۶ کانون مستعد آتش سوزی در عرصه‌های استان شناسایی شده است، افزود: ایجاد آتش بُر در عرصه‌های مرتعی، جنگلی و حاشیه بین مزارع در مناطق گرمسیری شروع شده است.

وی مطرح کرد: باتوجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان، با اتمام ایجاد آتش بر در نواحی گرمسیری روند ایجاد آتش بر در مناطق سردسیری و معتدل آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: جلسات تشکیل ستاد بحران با محوریت مهار آتش در شهرستان‌های دهلران و دره شهر با حضور دستگاه‌های عضو ستاد تشکیل شده و راه‌های پیشگیری و مهار سریع آتش سوزی به دهیاران، بخشداران و روستاییان و عشایر جامعه هدف ارائه شده است.

به گفته وی تمام شهرستان‌های استان مجهز به موتور پمپ، رادفایر، بیل، موتورسیکلت و دیگر تجهیزات مورد نیاز مهار آتش سوزی هستند.

وی بیان کرد: به منظور پایش و رصد عرصه‌ها و مهار سریع آتش سوزی، در تمام کانون‌های مستعد آتش سوزی پاسگاه یا کانکس و نیروی ۲۴ ساعته مستقر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.