شناسایی ۱۹۲ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان جنوبی

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۹۲ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده که در حال طی مراحل قانونی و صدور حکم قضایی است.

پورجعفر معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته تعداد ۸۰ چاه غیر مجاز در سطح استان پُر و مسدود شد که از این طریق جلوی برداشت غیرمجاز ۱۰۰ هزار مترمکعب آب زیرزمینی گرفته شد.

او  افزود:

پورجعفر حجم کلی برداشت آب زیرزمینی از این چاه‌ها را ۲۵۰ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: همانطور که از اعداد مشخص حجم برداشت آب از چاه‌های غیر مجاز بسیار اندک بوده و عمدتا این گونه چاه‌ها در حاشیه رودخانه‌ها با عمق کم حفر شده اند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به لزوم مدیریت منابع آب در استان و در راستای اجرای برنامه‌های سازگاری با کم آبی و مصوبات شورای حفاظت از منابع آب استان، با هرگونه بهره برداری غیر مجاز از منابع آب زیرزمینی برابر مقررات برخورد می‌شود.

پور جعفر افزود: در راستای کاهش آثار زیان بار کمبود آب و برای جلوگیری از افت سفره‌های آب زیرزمینی، برنامه سازگاری با کم آبی با هدف صرفه جویی در مصرف آب‌های زیرزمینی تهیه و تصویب شده که یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش بینی شده در این برنامه پر کردن چاه‌های غیر مجاز است.

از سال ۱۳۸۵ تا کنون ۱۱۵۷ چاه غیرمجاز پر و مسدود شده که این امر مانع از برداشت غیر مجاز ۵.۵ میلیون متر مکعب آب از منابع آب زیرزمینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.