مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: دمای هوا از فردا چهارشنبه به صورت نسبی افزایش خواهد یافت.

سیاوش محمدی گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز (سه شنبه ۲۹ فروردین) نیز جریانات جوی در اکثر نقاط استان اردبیل شمالی خواهد بود. 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: گاهی با توجه به شارش رطوبت خزری بر میزان ابرناکی افزوده شده و در پاره‌ای از اوقات شاهد رخداد مه (بویژه در نوار شرقی و نواحی منتهی به استان گیلان) خواهیم بود؛ ضمناً نسبت به دیروز بصورت نسبی بر دمای هوا افزوده می‌شود. 

محمدی تصریح کرد: از فردا (چهارشنبه ۳۰ فروردین) جهت جریانات جوی تغییر می‌یابد و با وزش باد جنوبی گاهی تند روند افزایشی دما شیب بیشتری به خود خواهد گرفت؛ همچنین طی روز جمعه (۱ اردیبهشت) بر سرعت وزش باد جنوبی افزوده خواهد شد؛ لذا از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در برخی نواحی مرکزی و جنوبی استان وقوع پدیده گرد و خاک محلی دور از انتظار نخواهد بود. 

او گفت: تا بعد از ظهر روز پنج شنبه (۳۱ فروردین) با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی نواحی بویژه مناطق مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق احتمال می‌رود. 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: از اواخر وقت روز پنج شنبه با نفوذ سامانه بارشی زودگذر و نسبتاً ضعیفی در غالب مناطق استان ضمن کاهش دمای هوا، رگبار باران و رعد و برق (در نواحی مستعد بارش تگرگ و اصابت صاعقه) پیش بینی می‌شود. 

محمدی افزود: این سامانه‌ی بارشی اوایل روز شنبه (۲ اردیبهشت) از استان اردبیل خارج می‌شود و جوی نسبتاً پایدار با کاهش ابرناکی در استان حاکم می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.