کارشناس بازار سرمایه گفت: سودی که در مجمع مصوب می‌شود سود تحقق یافته است و نگه داشتن این سود در حساب شرکت کار درستی نبود.

خانم رباب وفایی گفت: کم کم به فصل مجامع و تصویب صورت‌های مالی شرکت‌ها و بخش شیرین آن پرداخت سود نزدیک می‌شویم.

به گفته او، شرکت‌ها از زمان برگزاری مجمع ۸ ماه فرصت داشتند که سود سهامداران را پرداخت کنند و مدت زمان گاه طولانی این پروسه باعث عدم رقبت سهامدار برای حضور در مجمع بود. هرچند برخی شرکت‌ها زود سود نقدی را بین سهامداران تقسیم می‌کردند، اما برخی دیگر تا آخرین مهلتی که داشتند این سود را پرداخت نمی‌کردند! سود نقدی پرداختی قبل از بازگشایی سهم از قیمت پایانی آن کم می‌شود و در بیشتر نماد‌ها گپ قیمتی ایجاد شده، به آسانی و در زمان کم پر نمی‌شود به خصوص اگر روند بازار رکودی یا ریزشی باشد.

او گفت: از سویی با توجه به تورم موجود، دریافت آن مبلغ با فاصله‌ی چندماه، مبلغ ارزش سابق را نخواهد داشت و سهامداران شرکت کننده در مجمع زیان خواهند کرد سودی که در مجمع مصوب می‌شود سود تحقق یافته است و نگه داشتن این سود در حساب شرکت کار درستی نبود.

وفایی می‌گوید: امروز سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ روابط عمومی سازمان بورس اعلام کرد با اصلاح اساسنامه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس، از این پس پرداخت کامل سود به صاحبان سهام باید حداکثر ظرف چهارماه پس از تصمیم مجمع عمومی راجع به تقسیم سود انجام پذیرد.

او گفت: واریز سود نقدی سهامداران، به شماره‌حسابی که سهامداران در سامانه سجام دارند در کمترین زمان ممکن سبب حفظ رضایت سهامدار و باعث برگشت مجدد بخشی از آن به بازار می‌شود.

به گفته این کارشناس، تنها سهامدارانی مشمول دریافت سود نقدی سهام شرکت می‌شوند که زمانی که نماد برای شرکت در مجمع متوقف می‌شود، سهامدار باشند و هر شخص به اندازه همان تعداد سهمی که با آن در مجمع شرکت کرده است، سود دریافت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار