ترخیص ۲۴ ساعته کالا برای نخستین بار در کشور از گمرکات و بنادر هرمزگان اجرا شد.

مدیر کل استاندارد هرمزگان گفت: هدف از اجرای این طرح کاهش رسوب کالا در بنادر استان، کاهش هزینه‌های انبارداری و تسریع در رسیدن کالا به دست مصرف کننده است.

محمد سروش سهیلی راد گفت: صاحبان کالا می‌توانند از امروز با دردست داشتن گواهی بازرسی از مبدا در مدت ۲۴ ساعت گواهی ترخیصی را از اداره کل استاندارد بگیرند و کالا را از اسکله و انبار‌های گمرک خارج کنند.

استاندار هرمزگان هم با اشاره به اینکه اصلی‌ترین کانون واردات و صادرات کشور، بندر شهید رجایی است گفت: یکی از دستورات دولت حمل یکسره کالا‌ها و سرعت دادن به مراحل ترخیص در بنادر و گمرکات است.

مهدی دوستی گفت: طرح‌های مختلفی در حوزه بنادر، گمرکات وجایگاه‌های سوخت که زمان طولانی را از مردم می‌گرفت طراحی شده که موجب کاهش روند ترخیص می‌شود.

او با اشاره به اینکه گمرک زمان ترخیص را از ۴۸ ساعت به ۳ ساعت کاهش داده است گفت: هم اکنون اداره کل استاندارد هرمزگان هم با تغییر شیوه‌ی ترخیص این مهم را اجرایی کرده است.

استاندار هرمزگان هرمزگان گفت: در مرحله بعد ترخیص فوری مواد اولیه کارخانه‌های صنعتی هم در دستور کار است که با برنامه ریزی‌های انجام شده در دو هفته آینده نخستین محموله مواد اولیه کارخانه‌های صنعتی به صورت حمل یکسره ترخیص می‌شود.

اداره کل استاندارد هرمزگان

ترخیص کالا از گمرکات وبتادر هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.