استان قزوین در تولید مرغ مشکلی ندارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: روزانه بین ۸۰ تا ۹۰ تن مصرف گوشت مرغ گرم در استان داریم .

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت : روزانه بین ۸۰ تا ۹۰ تن مصرف گوشت مرغ گرم در استان داریم و مازاد آن  تولید به خارج از استان عرضه می شو د .

عطایی افزود: پیش بینی می شود قیمت مرغ پس از ماه  مبارک رمضان با توجه به وضعیت جوجه ریزی کاهشی باشد .

وی اضافه کرد: بخشی از تولید مرغ استان بصورت مرغ زنده یا کشتار به استان های تهران و کرج ارسال می شود .

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:در زمینه تولید گوشت مرغ رتبه ۱۵ را داریم و تلاش کرده ایم با افزایش تولید  جلوی افزایش قیمت را گرفت .

عطایی افزود:گاهی به علت گاهش جوجه ریزی در سایر استان ها بطبع  تولید در استان تاثیر گذار بوده و باعث می شود مرغ به استان دیگر ارسال شود .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : طرحی در دست اجرا داریم که در این طرح در مرغداری نیز تعداد مرغ و کشتارگاه و توزیع کننده  در یک سامانه هوشمند رصد خواهد شد

.عطایی افزود: قطعه  کردن مرغ را محدود و ابلاغ کرده ایم به واحد های تولید قطعه بندی ، فقط کشتارگاه آن هم  به میزان بسیار محدود انجام می شود .

وی اضافه کرد: جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل خود کمی کاهش بوده اما این به معنی کاهش تولید نیست .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت :جوجه ریزی هر دوره ما حدودا دو میلیون قطعه که در طول سال یکسان بوده و کاهشی نیست .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه قزوین(۲) : قاچاق مرغ کنترل میشه چرا که مرغ زنده ابتدا توسط دامپزشکی ثبت و پس آن به کشتارگاه ارسال می شود .

وی اضافه کرد: قیمت مرغ در استان قزوین نسبت به کشور متوسط و حتی پایین تر از سایر استان ها است . در بازار شب عید امسال بیش از ۱۶۵ تن مرغ منجمد و ۴۵ تن گوشت منجمد توزیع شد .

به گفته عطایی، به میزان کافی مرغ منجمد در استان ذخیره سازی شده بطور متوسط روزانه ۱۰ تن توزیع می شود و در صورت وجود مرغ گرم مرغ منجمد توزیع نخواهد شد.

وی افزود: مرغ منجمد چون در سن کمتر کشتار می شود و منجمد میشود از کیفیت خوبی برخوردار است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: نظارت بر کالاهای بیش از ۷۰ درصد بصورت هوشمند انجام می شود و بطور روزانه توسط همکار ما از طریق سامانه رصد می شود و در کشور جز استان های پیش رو هستیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار