محیطبانان قلعه شاداب دزفول موفق به دستگیری دو نفر صیاد غیر مجاز و کشف بیش از ۵۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای و همچنین ادوات و ملزومات صید از آنان گشتند.  

مسعود نوری پور رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت:  با آغاز فصل ممنوعیت صید، محیطبانان ایستگاه محیطبانی قلعه شاداب شهرستان دزفول در جهت پیشگیری از فعالیت غیر مجاز صیادی، اقدام به برقراری عملیات پایش در دریاچه سد دز و رودخانه بالادست این دریاچه نموده که در این عملیات موفق به دستگیری دو نفر صیاد غیر مجاز و کشف بیش از ۵۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای و همچنین ادوات و ملزومات صید از آنان گشتند.  

او با اشاره به قوانین شکار و صید، در این رابطه ادامه داد:  هر ساله ممنوعیت فعالیت صیادی از نیمه اسفند ماه تا نیمه اردیبهشت ماه به علت آغاز تخم ریزی ماهیان رودخانه‌ای بوده، لذا با پرهیز از صید، خرید و فروش این آبزیان، سبب احیا و تکثیر نسل آنان خواهیم شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول  افزود: با توجه به حساسیت فراوان فصل ممنوعه از همشهریان گرامی خواهشمندیم از هر گونه خرید ماهیان رودخانه‌ای در این ایام پرهیز نموده و از سایر گونه‌های پرورشی یا دریایی ارائه شده در بازار استفاده گردد.

آقای نوری پور در خصوص صیادان غیر مجاز دستگیر شده گفت: متخلفین مذکور بعلت عدم رعایت قوانین و اخطاریه‌های صادره، پس از تکمیل مستندات جهت رسیدگی به جرائم صورت گرفته به مراجعه قضایی معرفی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار