فعالیت ۳۱۳ آزمایشگاه در استان فارس/ ارائه بیش از ۱۹ میلیون خدمات آزمایشگاهی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در استان فارس ۳۱۳ آزمایشگاه فعالیت دارند و پارسال بیش از ۱۹ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیماران ارائه شد.

مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همزمان با روز ملی علوم آزمایشگاهی با بیان اینکه سی ام فروردین به پاس بزرگداشت حکیم فرزانه «اسماعیل جرجانی» روز علوم آزمایشگاهی نامگذاری شده است، اظهار کرد: در بخش دولتی و خصوصی استان ۳۱۳ آزمایشگاه در زمینه ارائه خدمات تشخیصی فعالیت دارند.

او گفت: توجه به نقش و اهمیت دادن به جایگاه فعالان آزمایشگاهی در پیشبرد اهداف نظام سلامت و ارتقای خدمات این حوزه بسیار موثر و اثربخش است.

شریفی با اشاره به نقش جامعه علوم آزمایشگاهی به عنوان حلقه مهم ارتباطی و هماهنگ کننده بین اعضای تیم بهداشت و درمان در زمینه تشخیص، مراقبت، کنترل و پیشگیری از انواع بیماری ها، اضافه کرد: خدمات جامعه علوم آزمایشگاهی از ابتدای هر بیماری با تشخیص سریع و به هنگام، در هنگام درمان با پایش و ارزیابی فرآیند درمان و در پایان با بررسی بهبودی و احتمال بازگشت بیماری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او افزود: در مدیریت بیماری کووید ۱۹ نیز مجموعه پر تلاش همکاران علوم آزمایشگاهی به عنوان کلید اصلی تشخیص بیماری، با انجام تست‌های آزمایشگاهی و غربالگری بیماران نقش ارزشمندی را ایفا کردند.

شریفی یادآور شد: به همت و تلاش همکاران فعال در این حوزه پارسال بیش از ۱۹ میلیون خدمت آزمایشگاهی به یک میلیون و ۷۳۱ هزار و ۲۱۴ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی استان ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار