دادستان سیرجان گفت: ۲۰ واحد صنفی در سیرجان به دلیل درج نکردن قیمت، گران فروشی، تهدید علیه بهداشت عمومی و نداشتن پروانه کسب معتبر جریمه شدند.

مجتبی قدیمی  گفت: سومین بازدید ماه رمضانی کمیته صیانت از حقوق عامه دادستانی سیرجان از واحد‌های صنفی قصابی و میوه فروشی‌های سطح شهر سیرجان به منظور ساماندهی و نظارت بر بازار با حضوردادیار شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان به همراه بازرسان بسیج و اتاق اصناف و بازرسان مرکز بهداشت سیرجان انجام شد و به صورت سرزده از تعدادی واحد صنفی بازدید به عمل آمد.

او افزود: در این بازدید که حدود ۴ ساعت به طول انجامید، ۲۰ واحد صنفی، شامل:  ۱۵ واحد قصابی، ۵ واحد صنفی میوه فروشی به علت‌های درج نکردن قیمت، گران فروشی، تهدید علیه بهداشت عمومی و نداشتن پروانه کسب معتبر جریمه شدند و ۸ واحد صنفی دیگر نیز تذکر و اخطار دریافت کردند.  

دادستان سیرجان بیان کرد: موضوع سازوکار‌های نظارت و کنترل بازار از جمله مصادیق حقوق عامه است و با توجه به اینکه گرانی قیمت کالا و خدمات در سطح شهرستان موجب تضییع حقوق مصرف کنندگان شده است، بازدید‌های سرزده روزانه از واحد‌های صنفی ادامه خواهد داشت.

او تصریح کرد: کلیه واحد‌های صنفی موظف هستند نرخ نامه‌های مصوب را در واحد صنفی و در دید مشتری نصب داشته باشند، همچنین نسبت به درج قیمت به روی کلیه کالا‌ها اقدام کنند و در صورت مراجعه بازرسین، مکلف به ارائه فاکتور خرید به بازرسین می‌باشند، در غیر این صورت مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

قدیمی با بیان اینکه تعدادی واحد صنفی به دلیل تدوام تخلف‌هایی از قبیل گران‌فروشی و درج نکردن قیمت بر روی کالا در مرحله ابطال جواز کسب قرار دارند، گفت: با قدرت در مقابل گران‌فروشی‌ها و افزایش قیمت‌های غیرواقعی ایستادگی می‌کنیم و جواز متصدیانی که باعث التهاب در بازار می‌شوند ابطال می‌شود و خود را ملکف به اجرای دقیق قوانین برای برخورد با اصناف متخلف می‌دانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار