بلغارستان اعلام کرد به دلیل مشکلاتی که برای کشاورزان محلی رخ داده است اجازه واردات محصولات کشاورزی اوکراین به کشور را نمی‌دهد.

اوکراین یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات و محصولات کشاورزی در قاره اروپا محسوب می‌شود. کی یف نهمین تولید کننده گندم در جهان است و تنها در سال ۲۰۲۱ (پیش از آغاز جنگ) ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار گندم به کشور‌های مختلف صادر کرد. با این حال، همزمان با آغاز جنگ در این کشور، صادرات غلات و محصولات کشاورزی اوکراین با اختلال مواجه شد. این مشکلات نه تنها از جانب روسیه، بلکه به دلیل محدودیت‌هایی است که کشور‌های اروپایی علیه کی یف وضع کرده اند. 

به گزارش تله تریدر، گالاب دونف، نخست وزیر موقت بلغارستان امروز (چهارشنبه) همگام با دو کشور دیگر اروپایی از ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از اوکراین خبر داد. 

دونف با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بلغارستان به طور موقت واردات مواد غذایی کشاورزی از اوکراین از جمله غلات را ممنوع خواهد کرد، زیرا تولیدکنندگان محلی در بحبوحه عرضه مازاد از اوکراین با مشکلاتی مواجه شده اند. 

او تاکید کرد: با این حال، محصولات کشاورزی اوکراین که به منظور ترانزیت وارد کشور می‌شوند تحت تاثیر این قانون قرار نخواهند گرفت. 

این بیانیه می‌افزاید: اگر روند واردات محصولات کشاورزی اوکراین به کشور ادامه یابد، این امر می‌تواند عواقب جدی برای کشاورزان محلی داشته باشد. ما شاهد آن هستیم که کشور‌های دیگر نیز در شرق اروپا اقدام به اعمال ممنوعیت برای کالا‌های کشاورزی اوکراین کرده اند که می‌تواند روند ورود محصولات کشاورزی این کشور به بلغارستان را تشدید کند. 

ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی اوکراین به بلغارستان پس از تصمیم کشور‌های اروپایی شامل اسلواکی، لهستان و مجارستان در این زمینه صورت می‌گیرد. با این حال، اتحادیه اروپا این اقدامات یکجانبه را محکوم کرده و تاکید دارد چنین اقداماتی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار