آیین افتتاح گلزار شهدا و حسینیه روستای صیقل بنه شهرستان لاهیجان به نام سردار شهید محمدعلی حق بین امروز برگزار شد.

همزمان با ماه پرفضیلت رمضان و ایام سالروز شهادت سردار محمدعلی حق بین، از فرماندهان بنام گیلانی مطرح مقاومت در سوریه و عراق، فاتح نبل و الزهرا و همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛ گلزار شهدا و حسینیه روستای صیقل بنه شهرستان لاهیجان بنام این شهید سرافراز به عنوان فاز نخست مجتمع فرهنگی و مذهبی مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار گیلان، جمعی از مسئولان استانی و شهرستان و مردم ولایتمدار و خانواده شهدای منطقه در آیین افتتاح گلزار شهدا و حسینیه سردار شهید محمدعلی حق‌بین حضور داشتند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی استحکام و ماندگاری خود را مدیون خون پاک شهیدان و ایستادگی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر است، ابراز امیدواری کرد تا پروردگار بزرگ به واسطه ماه نزول قرآن و جایگاه رفیع شهدا، به مسئولان نظام جمهوری اسلامی به عنوان خادمان مردم توفیق دهد تا راه مستحکم و پاک شهیدان را به درستی طی کرده و در مسیر شهدای عزیزی که جان دادند تا ذره‌ای از این خاک مقدس کم و جدا نشود، ثابت قدم باشند.

او با تأکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین در خصوص نقش شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف کشور گفت: سردار شهید محمد علی حق‌بین به گردن یکایک ما گیلانیان حق دارند چرا که در راه اسلام و ولایت رفتند تا دشمن نتواند به اهداف خود یعنی نابودی ایران اسلامی برسد.

افتتاح گلزار شهدا و حسینیه سردار شهید محمدعلی حق بین

استاندار تصریح کرد: سردار حق بین با روحیه انقلابی، تواضع، فروتنی و روش و سیره‌ای که در باطنش وجود داشت، همواره در مراسم یادواره شهدا حضور پیدا می‌کرد و ویژگی شهدا را برای همگان و نسل جدید تببین می‌کرد که نشان دهنده عشق و اراده این شهید والامقام به جمهوری اسلامی است.

افتتاح گلزار شهدا و حسینیه سردار شهید محمدعلی حق بین

عباسی با بیان اینکه شهدای دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت چراغ راه هدایت مسئولان هستند، گفت: شهید حق بین و دیگر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی چراغ راهی ارزشمند برای هدایت همگان به ویژه تمامی مسئولان هستند که اگر به سیره زندگی این شهدا توجه و عمل شود تمامی مشکلات در کشور برطرف خواهد شد.

افتتاح گلزار شهدا و حسینیه سردار شهید محمدعلی حق بین

او با اشاره به دلاوری‌های شهید سردار محمد علی حق‌بین در مبارزه با گروه تروریستی داعش افزود: این سردار قهرمان و ولایتمدار در سوریه به عنوان یک فرمانده شجاع، خاطرات عظیمی برای مردمان دیار میرزا به یادگار گذاشتند.

افتتاح گلزار شهدا و حسینیه سردار شهید محمدعلی حق بین

استاندار گیلان با گرامیداشت یاد شهید سردار حق بین و لزوم معرفی سیره عملی شهدا به نسل جدید و قدردانی از بانیان مباحث ارزشی و دینی در جامعه تأکید کرد: باید در حسینیه سردار شهید محمدعلی حق‌بین یک نمایشگاه و موزه از رشادت و دلاور مردی‌های این شهید عزیز و دیگر شهدای منطقه به نمایش گذاشته شود.

افتتاح گلزار شهدا و حسینیه سردار شهید محمدعلی حق بین

فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان، فرماندهی قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) و مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بخشی از فعالیت‌های سردار شهید حق بین بود.

سردار جانباز محمدعلی حق بین، از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت روز سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ پس از تحمل عوارض ناشی از ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت و در سن ۵۵ سالگی به همرزمان شهیدش پیوست.

پیکر این سردار شهید گیلانی جبهه مقاومت در آن سال به صورت خودرویی در لنگرود تشییع و در روستای صیقل بنه بارکوسرا به خاک سپرده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.