هشدار مسکو به سئول در خصوص ارسال سلاح به اوکراین

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اقدام احتمالی کره جنوبی در ارسال تسلیحات به اوکراین را به منزله مداخله غیر مستقیم در این مناقشه دانست.

روسیه روز چهارشنبه از اظهارات یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی مبنی بر افزایش حمایت سئول از کی یف و تحویل تسلیحات، در صورت «حمله گسترده» روسیه به غیرنظامیان اوکراینی، به شدت انتقاد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «متأسفانه سئول در کل این ماجرا، موضعی غیردوستانه اتخاذ کرده است. آغاز تحویل تسلیحات به طور غیرمستقیم به منزله مداخله در این مناقشه است.»

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز اعلام کرد کشورش احتمالا به اوکراین تسلیحات ارسال خواهد کرد.

وی گفت: «اگر شرایطی وجود داشته باشد که جامعه بین‌الملل نتواند آن را تحمل کند، مانند حمله گسترده به غیرنظامیان، کشتار جمعی یا نقض جدی قوانین جنگی، ممکن است تنها تاکید بر ارائه کمک‌های بشردوستانه یا مالی دشوار باشد.»

کره جنوبی که متحد آمریکا است، تاکنون با هرگونه تحویل تسلیحات به اوکراین مخالف بوده است. دمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه (بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲) روز چهارشنبه در واکنش به این اظهارات در تلگرام اعلام کرد: «ما اکنون افراد جدیدی را داریم که می‌خواهند به دشمنان ما کمک کنند».

مدودف افزود: «من نمی‌دانم مردم این کشور (کره جنوبی) هنگامی که مدرن‌ترین تسلیحات روسی را در نزدیک‌ترین کشور همسایه خود، یعنی شریک ما کره شمالی ببینند، چه خواهند گفت.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار