معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر آبرسانی به روستا‌های دارای بیش از ۲۰ خانوار تأکید کرد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه قرارگاه استانی آبرسانی روستایی گفت: مشکلات بی آبی متأثر از خشکسالی‌های متوالی شرایط سختی را برای استان ایجاد کرده است.

او با اشاره به مشکلات کم آبی روستا‌ها در تابستان‌های گذشته، انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از تنش آبی در برخی مجتمع‌های آبرسانی استان را ضروری خواند و افزود: ضرورت دارد نیاز‌های آبی روستائیان و عشایر استان تا قبل از فرارسیدن فصل گرم سال و جهت برنامه ریزی برای تأمین آب مورد نیاز، به طور دقیق مشخص شود.

به گفته عباس زاده اولویت بندی نیاز‌های آبی روستائیان و عشایر بر اساس میزان خانوار حائز اهمیت است.

معاون استاندار بر تعامل و همکاری همه جانبه کلیه متولیان امر به منظور ارتقای سطح خدمات به روستائیان تأکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌های متولی، راهکار‌های پیشنهادی جهت تسریع در روند اجرای طرح‌های آبرسانی به روستا‌ها را ارائه کنند.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: از آن جایی که تمرکز دولت در آبرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار است باید به مرحله‌ای برسیم که تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شوند.

عباس زاده با اشاره به برنامه استان مبنی بر برگزاری جشن پایان آبرسانی به مناطق روستایی در انتهای سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: طرح‌های مربوط به آبرسانی روستایی در استان نسبت به میانگین کشوری از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) چند کار مهم را در استان در دستور کار دارد که مهمترین آن بحث آبرسانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.