سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که حداقل ۳۳۰ نفر در درگیری‌های سودان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) در درگیری‌های ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع (RSF) تاکنون حداقل ۳۳۰ نفر کشته و ۳۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش سی جی تی ان، احمد المندری، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت گفت: از ۱۵ آوریل، تقریباً ۳۳۰ نفر در نتیجه درگیری بین دولت و نیرو‌های مسلح مخالف دولت در خارطوم و تعدادی از ایالت‌های دیگر از جمله ایالت دارفور جان خود را از دست داده و تقریباً ۳۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند. 

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز روز پنجشنبه از طرف‌های درگیر در سودان خواست به آتش‌بس احترام بگذارند و به مردم اجازه دهند تا به غذا، آب، دارو و مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

او در بیانیه‌ای گفت: "من تمام تلفات جانی به ویژه حملات به غیرنظامیان و زیرساخت های بهداشتی را محکوم می کنم. این حملات نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حق سلامت است. آنها باید متوقف شوند."

با وجود اعلام آتش‌بس ۲۴ ساعته، درگیری‌ها میان نیروهای ارتش و واکنش سریع همچنان ادامه دارد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان چند روزی است که میان نیرو‌های ارتش و نیرو‌های واکنش سریع بر سر قدرت آغاز شده است. حملات متقابل ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع به یکدیگر منجر به خسارت به اموال عمومی شده و برای تامین آب و برق در برخی مناطق از خارطوم مشکل ایجاد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار