دادستان راور گفت: در صورت گزارش واگذاری زمین از سوی دهیاران یا شوراهای روستاها، آن ها به ۷ سال حبس محکوم خواهند شد.

جلسه‌ی شورای حفظ حقوق بیت المال با حضور، عباسی فرماندار، کاربخش رئیس دادگستری، استوارزاده دادستان و مسئولین ادارات شهرستان راور برگزار شد.

عباسی فرماندار راور در این نشست گفت: بعضی از روستا‌های شهرستان راور نقاطی از بهشت محسوب می شوند؛ پس نباید به بهانه تکنولوژی و گسترش امکانات رفاهی، عملاً شکل روستا‌ها را تغییر دهیم.

او افزود: با تغییر کاربری بیش از حد و غیر اصولی در سال‌های آتی آثاری از فضای سبز و هوای پاکیزه‌ روستا‌ها نخواهد ماند.

کاربخش رئیس دادگستری راور نیز گفت: تمامی ادارات موظفند به جد تغییر کاربری‌ها را استعلام و قانون را اعمال کنند.

او تصریح کرد: اراضی‌ مانند گلخانه و کارگاه‌های تولیدات کشاورزی مشمول طرح هادی بوده و تا جایی که مخرب نباشند مستثنی هستند؛ ولی در موارد دیگر مجوز فرد خاطی باطل، تخریب و جریمه‌ نقدی در پی خواهد داشت.

کاربخش بیان کرد: شهرداری راور حق صدور مجوز هیچ گونه پروانه‌ ساخت و سازی در روستا‌های شریف آباد و شهرآباد را نخواهد داشت و در حقیقت صدور مجوز بر عهده‌ بخشداری خواهد بود.

دادستان راور هم گفت: در واگذاری زمین بین منابع طبیعی و بنیاد مسکن، اراضی ملی و بلاصاحب که دهیار و شورا واگذار می‌کنند فروش حق غیر محسوب می شود و در صورت گزارش در کارگروه مبارزه با زمین خواری، دهیار به عنوان متولی در روستا به ۷ سال حبس محکوم خواهد شد.

در پایان دیگر روسای ادارات نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و از شورا‌ها و دهیار‌ان روستا‌ها خواستند تا استعلام مورد نظر را از اداره‌ مربوطه گرفته و براساس کاربری اراضی آن در حفظ حقوق بین المال تلاش بیشتری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.