مذاکراه رژیم صهیونیستی و آلمان برای فروش سامانه دفاع موشکی

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از مذاکرات پیشرفته به منظور فروش سامانه دفاع موشکی کمان ۳ به آلمان خبر داد.

جنگ اوکراین به توهم باغ سبز بودن اروپا خاتمه بخشید و نشان داد این قاره نیز می‌تواند شاهد جنگ‌های خونین باشد. جنگ اوکراین که در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد نخستین جنگ همه جانبه در قاره اروپا از زمان پایان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود و همین موضوع باعث شد کشور‌های قاره سبز به دنبال افزایش بودجه نظامی خود به منظور مقابله با تهدیدات آینده باشند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، آلمان که یکی از کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است می‌کوشد پس از آغاز جنگ اوکراین سیستم دفاع موشکی خود را تقویت کند. 

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) از مذاکرات پیشرفته با آلمان برای فروش سامانه پدافند موشکی کمان ۳ به این کشور خبر داد. این سامانه با هدف رهگیری موشک‌های بالستیک در خارج از جو زمین طراحی شده است و آلمان در نظر دارد از آن برای مقابله با تهدیدات موشکی علیه خود بهره بگیرد. 

سامانه موشکی کمان ۳ ناشی از توسعه سامانه موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی است. گنبد آهنین موشک‌های با برد کوتاه را رهگیری می‌کند و سامانه کمان ۳ توانایی رهگیری موشک‌های بالستیک و دوربرد را دارد. 

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مذاکرات میان تل آویو و وزارت دفاع آلمان به منظور صادرات سامانه دفاع موشکی کمان ۳ تسریع شده و احتمالا در آینده نزدیک این سامانه تحویل برلین خواهد شد. 

با این حال، فروش این سامانه دفاع موشکی به آلمان نیازمند موافقت دولت آمریکاست، زیرا واشنگتن یکی از مشارکت کنندگان در تولید این سامانه محسوب می‌شود و براساس قوانین ایالات متحده، وزارت خارجه آمریکا با درخواست از کنگره و نظر موافقت قانونگذاران این کشور می‌تواند اجازه صادرات تسلیحات پیشرفته را به کشور‌های خارجی بدهد. 

شرکت بوئینگ آمریکا و صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی با مشارکت یکدیگر سامانه دفاع موشکی کمان ۳ را توسعه داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار