چین: کسانی که با آتش تایوان بازی کنند، خود را می‌سوزانند

وزیر خارجه چین تنش‌ها در تایوان را نتیجه مداخله برخی کشورها دانست و گفت این در نهایت به ضرر کشورهای مذکور تمام خواهد شد.

شین گانگ، وزیر خارجه چین در سخنرانی جدید خود در خصوص تنش‌ها در تایوان و واکنش برخی کشور‌ها به آن گفت که هر دو طرف تنگه تایوان متعلق به چین است و این حق پکن است که از حاکمیت خود دفاع کند. 

به گزارش رویترز، وزیر خارجه چین می‌گوید: «اخیراً لفاظی‌های پوچ و بی‌معنی مطرح شده است که چین را به برهم زدن وضعیت موجود و برهم زدن صلح و ثبات در تنگه تایوان متهم می‌کند. این منطقی پوچ و نتیجه گیری خطرناکی است. (اما) افراد منصف می‌توانند ببینند چه کسانی دست به قلدری سلطه جویانه زده‌اند». 

وی گفت: «این (تنش‌ها به خاطر) سرزمین اصلی چین نیست، بلکه نیرو‌های جدایی‌طلب تایوانی و تعداد انگشت شماری از کشور‌ها تلاش می‌کنند تا وضعیت موجود را مختل کنند. اما کسانی که با آتش تایوان بازی می‌کنند، در نهایت خود را می‌سوزانند».

گفتنی است، تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان اخیرا به لس‌آنجلس رفته و در آن جا با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرده است. در واکنش به این رخداد، چین در اطراف تایوان رزمایش نظامی برگزار کرد. اما پکن تایوان را به عنوان قلمرو خود می‌شناسد و به طور معمول جلسات بین مقامات تایوان و سران دیگر کشور‌ها را محکوم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار