فرماندار اردل گفت: جاده ارتباطی هشت روستای دهستان دیناران این شهرستان که از زمستان گذشته بر اثر برف مسدود شده بود، باز شد.

یعقوب شکوهی تاکید کرد: با ذوب برف‌های ناشی از بارش‌های سنگین زمستان گذشته در چهارمحال و بختیاری، جاده روستا‌های لُشتر، زردلیمه، سرتنگ لیمه، دَماب، دهدلی، بادره، شترخوس و سرقلعه شهرستان اردل با تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های راهداری بازگشایی و دسترسی محلی برقرار شد.

وی افزود: برای بازگشایی جاده دهلی سه دستگاه بولدوزر از سپاه خوزستان و ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد و چهارمحال و بختیاری به منطقه اعزام شد.

شکوهی بیشترین بارش‌های پارسال شهرستان اردل را مربوط به دهستان دیناران اعلام و تصریح کرد: جاده روستا‌های این منطقه خاکی است و نیاز به استقرار دائمی یک دستگاه لودر به‌منظور تیغ زدن ماهانه این جاده دارد.

وی یادآور شد: لودر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری جاده روستا‌های دهستان دیناران را تا روستای شترخوس هموار کرده و امکان تردد خودرو‌های کمک‌دار امکان‌پذیر است.

فرماندار اردل اظهار داشت:، اما به‌علت سقوط یک قطعه سنگ بزرگ در مسیر هم‌اکنون ارتباطی زمینی به روستا‌های بعد از لُشتر وجود ندارد و این مسیر نیاز به زیرسازی اساسی و آسفالت دارد.

شکوهی تاکید کرد: طول جاده دیناران تا هشت روستای لُشتر، زردلیمه، سرتنگ لیمه، دَماب، دهدلی، بادره، شترخوس و سرقلعه ۳۰ کیلومتر بوده که این مسیر تا روستای لُشتر آسفالت و جاده روستا‌های بادره، شترخوس، سرقلعه، دهدلی خاکی است.

وی افزود: همچنین روستا‌های عشایری دماب، سرتنگ لیمه و زرد لیمه با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار جاده ندارد و دارای راه ارتباطی عشایری مالرو هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار