مدیر واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مرگ مادر هنگام زایمان در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در سال گذشته به صفر رسید.

افسانه همتی مدیر واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه شاخص مرگ و میر مادران باردار از شاخص‌های مهم توسعه و سلامتی جامعه به شمار می‌رود، اظهار کرد: سال گذشته تولد نزدیک به هشت هزار نوزاد در منطقه کاشان ثبت شد و توجه ویژه به نیاز‌های درمانی و مراقبتی مادران باردار، موجب شد مرگ و میر این گروه آسیب پذیر به صفر برسد.

او افزود: توانمندسازی مادران باردار و خانواده‌های آن‌ها با برگزاری کلاس‌های آمادگی برای دوران قبل، هنگام و بعد از بارداری، راهکار مناسبی بود که با مشارکت همه بخش‌های مربوط در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اجرا شد.

مدیر واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: مراقبت‌های دوران بارداری محدود به معاینه، آزمایش و سونوگرافی نیست، بلکه بهبود سبک زندگی در زمان بارداری، زایمان و بعد از تولد نوزاد به‌عنوان حقوق طبیعی مادر و نوزاد در برنامه‌های آموزشی مورد توجه قرار گرفته است.

همتی، شناسایی مادران نیازمند مراقبت‌های ویژه را از دیگر اقدامات برای کمک به سلامت مادران باردار بیان و اضافه کرد: سال گذشته ۳۰۰ نفر از بانوان منطقه کاشان در گروه مادران نیازمند مراقبت‌های ویژه برای استفاده از خدمات تخصصی شناسایی و فقط ۲۰ نفر از آن‌ها به بخش آی سی یو منتقل شدند.

به گفته او، دریافت منظم مراقبت‌های دوران بارداری، تغذیه مناسب و اصلاح سبک زندگی، از جمله شاخص‌های یک بارداری سالم و زایمان عالی است که به بانوان آموزش داده می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.