این به معنای آن است که خبرنگاران، سلبریتیها و کاربران معروف دیگری که حاضر نشدند هشت دلار در ماه برای اشتراک سرویس "توئیتر بلو" پرداخت کنند، تیک آبی که در کنار نام خود در این اپلیکیشن داشتند را از دست دادند.
علامت تیک آبی در کنار نام یک فرد در توئیتر به معنای آن است که این پلتفرم تایید میکند حساب مذکور متعلق به فرد یا شرکتی است که ادعا میکند. در مارس، هنگامی که کاربری که در سیستم قدیمی توئیتر تیک آبی دریافت کرده بود، وارد توییتر میشد، پیامی دریافت میکرد که از او میخواست با عضویت در "توئیتر بلو" و پرداخت پول، نشان احراز هویت خود را حفظ کند.
روز پنجشنبه تنها کاربرانی تیک آبی داشتند که برای این امتیاز، پول پرداخت کرده بودند. انتظار میرفت این تغییر مقررات، باعث افزایش اشتراک توییتر بلو شود که ماسک گفته است برای رشد درآمد آتی توئیتر حیاتی است. مالک میلیاردر توییتر ماه گذشته در توئیتی نوشته بود: درآمد تبلیغاتی این شبکه اجتماعی در فاصله اکتبر تا مارس، ۵۰ درصد سقوط کرده است.
ماسک پس از این که در ابتدا تصمیم برای حذف تیکهای آبی قدیمی را اعلام کرد، تصمیم گرفت به بعضی از کاربران صاحب این نشانهای احراز هویت فرصت بیشتری دهد تا درباره پرداخت پول برای این خدمات تصمیم بگیرند. در حال حاضر تنها حدود یک درصد از کاربران توئیتر ، مشترک این سرویس هستند. ماسک اعلام کرده است بیش از ۵۰۰ میلیون نفر هر ماه از توئیتر استفاده میکنند.
با وجود تلاش برای برگرداندن تبلیغات کنندگان، بسیاری از آنها به توئیتر برنگشته اند. سرویس اشتراکی "توئیتر بلو" که هشت دلار در ماه هزینه دارد، به حد کافی رشد نکرده تا درآمد تبلیغاتی از دست رفته این شبکه اجتماعی را جبران کند.
منبع: بلومبرگ