آلمان: اکنون زمان بحث درباره عضویت اوکراین در ناتو نیست

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد اکنون زمان مناسبی برای تصمیم گیری درباره عضویت اوکراین در ناتو نیست.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان تصمیم سریع در مورد عضویت اوکراین در ناتو، ائتلاف غربی که از اوکراین در طول جنگ با روسیه حمایت می‌کرده و کشور‌های عضو به آن تسلیحات می‌دهند، را رد کرد.

به گزارش رویترز، کی‌یف از این اتحاد نظامی می‌خواهد که به آن عضویت بدهد.

پیستوریوس اواخر روز پنجشنبه گفت: "در‌ها باز است، اما اکنون زمان تصمیم گیری نیست.

او افزود که اوکراین از وضعیت تصمیم گیری آگاه است.

وزیر خارجه آلمان افزود: عضویت احتمالی اوکراین در ناتو یا اتحادیه اروپا در چهارمین نشست گروه تماس دفاعی اوکراین در پایگاه هوایی رامشتاین در جنوب آلمان در روز جمعه مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

اظهارات پیستوریوس پس از اولین سفر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به اوکراین از زمان حمله روسیه در ۱۴ ماه پیش است، جایی که او از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای شرکت در نشست ناتو در ژوئیه در ویلنیوس دعوت کرد و گفت که درخواست عضویت اوکراین در ناتو و تضمین‌های امنیتی قوی برای این کشور بالا خواهد بود و در دستور کار اجلاس سران قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۱:۴۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
اکراین هنوز از روسیه جدا نشده که ناتو از آن شلواری بدوزد و پای اروپای لخت و لیش بکند. مگر این که قانون شکسته شود. و هنوز زوری که این قانون را بشکند در بازوی اروپا و امریکا ایجاد نشده است. روسیه نه فلسطین است و نه سوریه. که جولانگاه اولاد یهود باشد. امریکا و اروپا اگر با آتش بازی کنند انگشتانشان خواهد سوخت.
آخرین اخبار