اعتصاب کارکنان شبکه ریلی و فرودگاه‌های آلمان

کارکنان بخش راه آهن در سراسر آلمان بر سر موضوعات مالی امروز، جمعه دست به اعتصاب سراسری زدند.

اعتصاب کارکنان بخش راه آهن در سراسر آلمان بر سر دستمزدها، امروز (جمعه) خدمات شرکت دولتی راه آهن این کشور «موسوم به دویچه بان» را در ساعات آغازین روز به طور عمده متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این تازه‌ترین مورد از اعتصاب‌ها بر سر دستمزد‌ها در بزرگترین اقتصاد اروپا است که باعث توقف خدمات شبکه راه آهن این کشور شده است.

آلمان از سال گذشته تاکنون و در نتیجه تأثیر جنگ اوکراین بر افزایش بهای انرژی و قیمت مواد غذایی، مخرب‌ترین اعتصاب‌ها در چند دهه گذشته را شاهد بوده است و این امر باعث شده اتحادیه‌های کارگری فشار‌ها برای افزایش دستمزد‌ها مطابق با هزینه‌های زندگی را افزایش دهند.

اتحادیه راه‌آهن و حمل‌ونقل (EVG) سازماندهی اعتصاب کارگران این بخش را که از ساعت ۳ تا ۱۱ بعداز ظهر (به وقت محلی) طول کشید، برعهده داشت هر چند که انتظار می‌رفت اختلال گسترده در کل روز ادامه یابد.

این اتحادیه که به نمایندگی از ۲۳۰ هزار کارگر مذاکره می‌کند افزایش ۱۲ درصدی دستمزد‌ها و دست‌کم ۶۵۰ یوروی دیگر در ماه را خواستار است. دویچه بان پیشنهاد افزایش ۵ درصدی و یک بار افزایش به میزان ۲۵۰۰ یورو را داده است.

تورم بالا در آلمان، همچنین مشکلات کارگری را در بخش‌های هوانوردی که به دنبال همه‌گیری کرونا با شرایطی دشوار مواجه بود، تشدید کرده است.

اقدام کارگران بخش حمل‌ونقل همچنین با اعتصاب کارگران ۴ فرودگاه آلمان شامل دوسلدورف، هامبورگ، کلن و اشتوگارت همزمان شده است. حدود ۷۰۰ پرواز در نتیجه اعتصابات لغو شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقت اش رسیده
کشور ما. و مردم
نگرانی خودشان از وضع اسفناک تظاهرکنتدگان و حمایت از انها را اعلام کنیم
چطور انها نخود هر اشی هستند و
در امور داخلی ما دخالت میکنند
آخرین اخبار