امام جمعه موقت شهرکرد؛

ماه مبارک رمضان فرصتی برای برپایی گردهمایی‌های قرآنی و معنوی بود

حجت الاسلام فاطمی گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای برپایی گردهمایی‌های قرآنی و معنوی بود و باید این محافل و مجالس باشکوه عبادی در طول سال نیز تداوم یابد.

حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در شهرکرد با تبریک این عید به نمازگزاران، اظهار داشت: خوشا به حال کسانی که در این یک ماه دل در گرو بندگی خدا و عشق به دین و معنویت داشتند، مریدان پیامبر (ص) و آل ایشان که سعادت را از مسیر قرآن و عترت (ع) کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمال و سعادت انسان در گرو اعتلای مقام انسانیت است، افزود: دین و آموزه‌های آن زمانی نتیجه می‌دهد که فرد مؤدب به آداب الهی باشد و مقررات دین را در ارتباط با خدا و تعامل با بندگان خدا رعایت کند.

حجت الاسلام فاطمی با استناد به مضمون حدیثی نبوی در مورد ویژگی‌های امام علی (ع)، اضافه کرد: ایشان «امانتداری» و «راستگویی» را دو ویژگی مهم در میان خصایل امیرالمؤمنین (ع) معرفی می‌کنند و مورد توجه و تأکید قرار می‌دهند؛ همچنین در روایتی دیگر، لقمان به مدد همین دو خصلت یعنی ادای امانت و صدق گفتار صاحب حکمت شد، پیداست که این دو ویژگی سبب تمایز انسان از سایر مخلوقات می‌شود که هر فردی در هر کسوت و منصبی باید به این مهم توجه داشته باشد.


بیشتر بخوانید


وی در خطبه دوم نماز عید فطر در شهرکرد با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت برپایی گردهمایی‌های قرآنی و معنوی بود، گفت: خوب است که این محافل و مجالس باشکوه عبادی در طول سال نیز با علاقه‌مندی تداوم یابد و مساجد و نماز‌های جمعه و جماعت و نیز محافل قرآنی رونق داشته باشند.

حجت الاسلام فاطمی با قدردانی از مردم به‌ویژه هم‌استانی‌ها برای حضور پرشکوه در راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: مردم در این روز بار دیگر حمایت خود را از رهبری و اهداف امام راحل (ره) و ارزش‌های انقلاب اعلام کردند؛ زهی سعادت و افتخار که ملت ایران از فراز و نشیب‌ها و امتحانات، آبرومندانه ایمان و اعتقاد خود را به منصه ظهور می‌رساند و به جهانیان ثابت می‌کند که به اسلام، قرآن و جمهوری اسلامی و خون شهدا وفادار است. 

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید با حل مشکلات قدردان مردم باشند، توضیح داد: مسئولان کار‌های زیربنایی گسترده‌ای در دست انجام دارند و اتفاقات بزرگی برای استان ما در این دولت رقم خورده است.

حجت الاسلام فاطمی حل معضل آب را از اتفاقات بزرگ استان در دولت سیزدهم عنوان کرد و ادامه داد: مسئله آب دغدغه مردم و دلسوزان بود، اما با آمدن این دولت، مسائل و مشکلات از نزدیک پیگیری و به صورت آبرومندانه این مسئله حل شد که به مسئولان خداقوت می‌گوییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار