بر اساس دادههای به اشتراک گذاشته شده توسط شرکت مشاوره «نیکولیرز»، حضور برندهای خارجی در مراکز خرید بزرگ مسکو در سال گذشته و در بحبوحه خروج شرکتهای غربی از بازار روسیه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
طبق گزارش آرتی، بر اساس محاسبات این شرکت، در پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، سهم برندهای خارجی در ۱۲ مرکز خرید برجسته مسکو ۳۵.۹ درصد بود. این رقم تقریباً نصف سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ است، یعنی قبل از عملیات نظامی روسیه در اوکراین و تحریمهای غرب پس از آن.
تحلیلگران اعلام کردند که فضاهایی که قبلاً متعلق به مارکهای خارجی بود، به طور فعال توسط خرده فروشان روسی اشغال شده است، هم آنهایی که مدتها قبل تأسیس شدهاند و هم آنهایی که تجارت شرکتهای در حال خروج را خریداری میکردند.