حملات پهپادی ارتش اوکراین به شهر بندری کریمه

مقام‌های روسیه در شهر بندری «سواستوپل» واقع در شبه جزیره کریمه خبر دادند نیرو‌های روسیه موفق شدند حملات پهپادی اوکراین را به این شهر دفع کنند.

میخائیل رازوژایف، فرماندار انتصابی روسیه در سواستوپل با اعلام این مطلب در کانال تلگرامی خود گفت: بامداد امروز (دوشنبه) تعدادی پهپاد انتحاری به سواحل این شهر نزدیک شدند که با فعال شدن سامانه پدافندی، تاکنون سه پهپاد منهدم شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود: در این حملات به هیچ یک از ناو‌های جنگی روسیه در دریای سیاه خسارت وارد نشده است و فقط بر اثر سقوط پهپاد‌های منهدم شده، شیشه برخی ساختمان‌ها شکسته ، اما به کسی آسیب نرسیده است.

فرماندار سواستوپل همچنین گفت: اوضاع تحت کنترل است و تدابیر احتیاطی لازم اندیشیده شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز شامگاه یکشنبه به نقل از دفتر نمایندگی جمهوری دونتسک در مرکز مشترک کنترل و همکاری در موضوعات مربوط به جنایات جنگی در اوکراین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ بار شهر‌های این منطقه را با تسلیحات مختلف بمباران کردند. بر اساس این بیانیه، شهر‌های دونتسک، گورلووکا، یاسینواتایا و فولناخسکوی در شبانه‌روز گذشته هدف بمباران ارتش اوکراین بوده‌اند.

پیشتر خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: در حالیکه نیرو‌های اوکراین با موفقیت مواضع خود را در سمت شرقی رودخانه دنیپر مستقر کردند و این گمانه‌زنی را به وجود آوردند که این پیشروی‌ها می‌تواند نشانه اولیه حمله بهاری کی‌یف باشد، اما سخنگوی فرماندهی عملیات جنوب اوکراین در خصوص آغاز این حمله پاسخ روشنی نداد.

آسوشیتدپرس در این گزارش به نقل از مؤسسه مطالعات جنگ، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، افزود: تصاویر جغرافیایی روز یکشنبه از وبلاگ نویسان نظامی طرفدار کرملین نشان می‌دهد که سربازان اوکراینی در نزدیکی شهر اولشکی در حال استقرار هستند.

تحلیلگران بر این باورند که هدف اصلی حمله بهاری اوکراین، شکستن کریدور زمینی بین روسیه و شبه جزیره کریمه است که نیاز به عبور از رودخانه دنیپر در جنوب این کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بله پهبادهاشون رهگیری میشه اون پهبادهای کشور ماست که .....خخخخ
هیچی فقط بسوزید کافیه دیگه چی بگم همه میدونن !
ضمنا هی تحریمم به همین بهانه بکنید ولی دریغ از یه بال پهباد که زده باشن و مال کشور ما باشهکه بتونید نشون بدید و ثابت کنید !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی رای دادن اوکراین رو نمی‌خوان نباید بمبارون بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
رای دادنشان نمایشی و مهندسی شده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خب میخواستن ناظر بفرستن تا به فرض محال روسیه نتونه کلک بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
حالا اگه رای بدن می‌خوان عضو اوکراین باشن دیگه نمایشی نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
کریمه آیا و لوهانسکیا اگه نخوان جزو اوکراین باشن کی رو باید ببینن
آخرین اخبار