فرماندار راسک :

شیوع مالاریا و کرونا در شهرستان مرزی راسک نگران کننده است

کد خدا گفت: شیوع موج هشتم کرونا، افزایش روزافزون موارد ناقل و مبتلا به مالاریا در این شهرستان مرزی با توجه به تردد‌های غیرمجاز مرزی نگران کننده است.

سلیم کدخدا  گفت: هم‌اینک با ۲ مسأله و یا تهدید جدی در حوزه شیوع تدریجی موج هشتم کرونا، افزایش روزافزون موارد ناقل و مبتلا به مالاریا مواجهیم و هر یک از این ۲ بیماری سوابق سویی در ایجاد آسیب‌های مهلک به بدنه سلامت عمومی دارند.

وی بیان کرد: تداوم جولان این ۲ بیماری سلامت و جان بسیاری از شهروندان آسیب پذیر شهرستان راسک مثل سالخوردگان، کودکان، مادران باردار، افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ایی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

فرماندار راسک با اشاره به اینکه برای مدیریت، کنترل و پیشگیری کرونا و مالاریا نیازمند تدابیر دقیق و حساب شده هستیم، افزود: تقویت ساز و کار‌های طرح واکسیناسیون کرونا در دُز سوم و چهارم تا مرحله بهبود جایگاه شهرستان در رتبه بندی استان پیش رفتیم و اقدامات جدید نیاز است که بتوانیم موفقیت حاصل کنیم.

وی بر اطلاع رسانی گسترده از فضای مجازی و تریبون‌های نماز جمعه راجع به راهکار‌های مقابله با مخاطرات موج جدید کرونا و تهدید مالاریا تاکید کرد.

کدخدا گفت: جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی راسک نیز به قید فوریت  امسال  با محوریت مالاریا و بررسی آخرین وضعیت شیوع بیماری‌های مالاریا، کرونا، ارزیابی و پیگیری طرح‌ها و برنامه‌های مقابله ایی و پیشگیرانه برگزار شده و دستورات لازم داده شده، اما کمک و مساعدت مسوولان استانی و کشوری را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: حافظان و مدافعان سلامت همگانی افتخار دیده بانی و پاسبانی یکی از ارزشمندترین نعمت‌های خدادادی را یدک می‌کشند و تأمین سلامت جسمانی و روانی محور تعادل و حرکت رو به رشد و پویایی جامعه در همه اشکال و ابعاد است، از این رو بر پیگیری منظم و مستمر نشست‌های سلامت محور تأکید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار