هدررفت سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب آب در اردبیل

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب آب در اردبیل به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی، هدر می‌رود.

جبرئیل رمضانی، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: به دلیل فرسودگی شبکه آب در اردبیل ۳۰ تا ۳۵ درصد آب شهر اردبیل هدر می‌رود که ضروری است دستگاه‌های مسئول استان برای علاج بخشی آن برنامه ریزی کنند.

او  با تاکید بر لزوم اصلاح شبکه و جلوگیری از هدررفت آب در شبکه آبرسانی اردبیل می گوید: با نوسازی این شبکه و جلوگیری از هدررفت آب و همچنین تکمیل طرح‌های آبرسانی در دست اجرا بخشی از مشکلات آب در اردبیل برطرف شود.

او احداث مخزن ذخیره در سد یامچی اردبیل را یکی از رویکردهای اصلی شرکت آب منطقه ای برای تامین آب پایدار اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۱۰۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در اردبیل وجود دارد که این میزان آب تا ۱۲۰ هزار متر مکعب قابلیت ارتقا دارد.

رمضانی می گوید: برای تأمین آب آشامیدنی اردبیل تا افق ۱۴۲۵ حداقل به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال منابع نیاز است تا بتوان آب مورد نیاز شهروندان اردبیل را به صورت پایدار تامین کرد.

او همچنین با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های انتقال آب برای حل مشکل کمبود آب آشامیدنی اردبیل گفت: با توجه به ظرفیت محدود منابع آب نسبت به تمرکز جمعیت و ظرفیت پایین تصفیه در مرکز استان باید به دنبال انتقال آب برای برطرف شدن کمبود آب در اردبیل باشیم.

معاون طرح و توسعه آب منطقه ای اردبیل همچنین از احداث تصفیه‌خانه آرسنیک‌زدایی اردبیل خبر داد و می گوید: امسال این طرح با انتخاب پیمانکار با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار و با ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه در دستور کار است و عملیات اجرایی آن به زودی شروع می‌شود.

رمضانی در ادامه گفت: پیگیری تکمیل طرح پایاب خداآفرین و اخذ ردیف اجرایی برای مرمت و بهسازی شبکه مغان، تکمیل سدها و شبکه‌های در حال احداث و آغاز عملیات اجرایی چند سد در استان جزو برنامه‌های اولویت‌دار شرکت آب منطقه ای اردبیل در این بخش است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.