سرهنگ حمید حمیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دنده عقب گرفتن در بزرگراهها میتواند علل گوناگونی داشته باشد از جمله نقص تابلو و یا حواس پرتی رانندگان و یا استفاده از تلفن همراه و صحبت کردن با سرنشینان که هر کدام از این موارد خطرات خاص خود را دارند.
وی افزود: یکی دیگر از این موارد عدم آشنایی راننده با راه است که میتوان در این خصوص به استفاده از مسیریابها قبل از حرکت اشاره داشت که راننده قبل از حرکت کردن مسیر خود را به دقت و دقیق از این طریق مشخص نماید.
سرهنگ حمیدی گفت: در سال گذشته ۴۰۶ فقره تصادف به علت حرکت با دنده عقب در سطح بزرگراههای شهر تهران داشتیم که ۸۰ فقره از آن منجر به جرح و فوت شد.
سرکلانتر پلیس بزرگراههای پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مابقی تصادفاتی که اتفاق افتاد منجر به خسارتهای بسیار شدیدی شد، زیرا تصادفات دنده عقب مانند تصادفات شاخ به شاخ عمل میکند و فرایند دو نیرو بسیار زیاد و منجر به خسارت و جراحت بسیار بالا میشود