خلیل جلیلی رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از موسسه آموزش عالی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه به عنوان بزرگترین مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غرب کشور یاد کرد و گفت : در حال حاضر ۱۵۵۳ دانشجو در هشت گروه آموزشی و ۲۹ کد رشته فعال در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این موسسه مشغول تحصیل هستند.
وی به روند رو به رشد پذیرش دانشجویان در این موسسه اشاره کرد و افزود: برخلاف اغلب دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور که پذیرش دانشجو در آنها در سالهای اخیر سیر نزولی داشته، در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش پذیرش داشته ایم که این امر نشان از اعتماد جامعه در سپردن آینده دانشآموزان خود به این موسسه برای ادامه تحصیل دانشگاهی است.
وی افزود: از جمله دیگر افتخارت این موسسه قبولی ۱۲۰ نفر از دانش آموختگان مؤسسه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور در سال گذشته بوده و این آمار نشان میدهد که ۵۴ درصد فارغ التحصیلان یک سال گذشته موسسه توانسته اند در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شوند که پذیرش نیمی از آنها در دانشگاههای دولتی بوده است.
جلیلی در تشریح سایر فعالیتهای موسسه، به فعالیتهای آن در حوزه پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: در این زمینه حمایتها و مشوقهای ویژهای برای مدرسان و دانشجویان موسسه در حمایت از طرح ها، پایان نامه ها، اختراعات و تولید محصولات فناورانه مصوب شده که خوشبختانه این امر دستاوردهای ارزنده علمی و فناوری بسیاری به همراه داشته است.
جلیلی افزود: این مؤسسه علاوه بر برخورداری از فضا، امکانات و تجهیزات آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی و حضور مدرسان مجرب، دغدغهمند و پرتلاش، توانسته با برنامه ریزیهای آموزشی نوین و با کیفیت و نیز برنامه ریزیهای پژوهشی هدفمند و بویژه برنامههای توانمندسازی، نقش کلیدی در تقویت کارآفرینی و اشتغال دانشجویان داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: این مؤسسه به عنوان تنها مؤسسه آموزش عالی همجوار پارک علم و فناوری در کشور بستری را برای پرورش و هدایت صحیح دانشجویان به سمت کارآفرینی و اشتغال فراهم نموده است.
جلیلی از مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه به عنوان مؤسسهای پیش رو در اشتغال دانش آموختگان یاد کرد و افزود: یکی از فعالیتهای موثر موسسه در تربیت دانشجویانی کارآفرین، توسعه حرفهای تواناییهایی علمی و تخصصی دانشجویان متناسب با نیاز بازار کسب و کار تخصصی آنها در آینده است.
وی افزود: در راستای تحقق این هدف، معاونت آموزش وکارآفرینی این مؤسسه، کارآفرینی و توانمندسازی اشتغال را در چهار گام برنامه ریزی کرده که گام اول و دوم این فرایند تنها طی یک سال تحصیلی با تغییر نگرش در شیوه اجرایی و تحول آموزشی در فرایند اجرای درس "کارآفرینی"، منجر به پرورش و معرفی ۱۷ استارت آپ به زیست بوم فناوری استان شده است.
وی افزود: گام سوم این برنامه از فروردین ماه امسال آغاز و گام پایانی آن نیز در زمستان امسال اجرایی میشود و اطمینان داریم که اجرای این دورهها منجر به موفقیت دانشجویان در اشتغال و کارآفرینی در هر سه زمینه استخدام، خوداشتغالی و کارآفرینی خواهد شد .