تجهیزات بازی در پارک‌های خراسان شمالی گواهینامه استاندارد ندارند

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: هیچ کدام از تجهیزات بازی شهرداری‌ها مستقر در پارک‌های استان گواهینامه نصب و بهره‌برداری معتبر ندارند.

 فهیمه مهمان نواز گفت: پارسال ۷۰۸ مورد بازرسی از تجهیزات بازی استان انجام شد که منجر به پلمب تجهیزات بدون مجوز در پارک‌های بازی و شهربازی‌ها و پیگیری اخذ گواهینامه این تجهیزات شد.

او گفت: با توجه به مناسب شدن هوا برای حضور در مراکز بازی و تفریحی، بازدید از این مکان‌ها تشدید می‌شود و در صورت عدم پیگیری اخذ مجوز‌های لازم توسط شهرداری‌ها مراتب پیگیری قضایی می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: تجهیزات و زمین‌های بازی در بوستان‌ها و شهربازی باید دارای گواهینامه استاندارد باشد؛ مسوولیت اتفاقات و حادثه‌های احتمالی استفاده از تجهیزات ناایمن و بدون گواهینامه ایمنی با شهرداران است.

مهمان نواز گفت: تمامی تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی‌ها و زمین‌های بازی مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری است و بر اساس قانون، بهره برداران وسایل شهربازی باید نسبت به استاندارد سازی و دریافت مجوز استاندارد قبل از هرگونه فعالیتی اقدام کنند و مشخصات و تاییدیه استاندارد را پس از تایید اداره کل استاندارد در معرض دید مردم قرار دهند.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: الزام استاندارد برای تجهیزات بازی شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است که برای دریافت تاییدیه استاندارد باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان فنی ذیربط انجام شود.

سال گذشته ۱۴ مورد تجهیزات بازی در استان پلمب شد.

برچسب ها: استاندارد ، شهربازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.